Falsk marknadsföring?

Ni vet att man kan jämföra elpriser? Lån? Försäkringar?
Finns hur många olika sidor som helst där man kan jämföra och på så sett få fram
bästa priset för just en själv. Jag råkade trilla över en liknande sida för djurförsäkringar
och där började jag dreggla lite faktiskt… ”Vilken grej! Hur bra som helst! Det här ska vi kolla upp! Tänk om det finns en sådan sida, oj vad jag ska puscha er djurägare att jämföra och kolla

Jag går in på denna sida och inser snabbt att det är en sida som är väldigt vinklad och ger inte ut all fakta runt de olika bolagen. Vem sitter bakom skärmen och håller i spakarna? 

Ja då började jag koka istället. Så nu sitter jag här och är förbannad. 

Att försäkra sin hund är i många fall livsviktigt, kan vara en fråga om liv och död.
Ibland är det även väldigt dyrt, man kan ha missat det finstilta och det är en djungel på
vad man ska ha, vad som är rätt, vad försäkringen täcker.. Det är en jäkla härva och
att
det då skulle finnas en oberoende sida där bolagen jämförs skulle vart guld. 

Men denna sida är inte oberoende, den jämför inte sakligt och det första som
ploppar upp i mitt huvud är – Falsk marknadsföring. Är det bara jag som får denna
känsla och faktiskt blir lite smått irriterad över att man försöker lura, i många fall –
Desperata Hundägare?

För er som inte hittat denna sida ännu så hittar ni den HÄR.

Vad säger ni, Falskt eller Sant?

black-friday-header

6 thoughts on “Falsk marknadsföring?

  1. Menar du sidan eller menar du att svedea är falska ? hängde inte riktigt med!
    jag har själv min försäkrad i svedea och gjorde nogrann koll innan jag byte då mitt förra försäkringsbolag inte tänkte höja min hundförsäkring när han blev 2 år för jag ville höja månadskostnaden lite o få en högre veterinärvård då 25.000 inte räcker långt OM olyckan är framme!

    Så valde o ge upp dom och gå vidare kolla upp flera försäkringsbolag innan jag gick över till svedea.

    Liked by 1 person

  2. Jag menar sidan, med att Kunna jämföra de olika försäkringsbolagen. svedea är ju ett bolag som slagit igenom stort å de är ju verkligen inte ”falska” 🙂

    Tycker du svedea är bra? Funderade själv ett tag på att byta men insåg att paketet vi har idag är jätte bra (dock lite dyrt) men värt att ha om något händer. 🙂

    Gilla

  3. Icke pålitlig i mina ögon. Om inte annat så för att de inte jämför exakt samma saker hos alla bolagen. Noterar bl.a. att det inte står något alls om äldre djur o ev. sänkt ersättning på just Svedea.
    Sidan sänker Svedeas trovärdighet i mina ögon.

    Gilla

Kommentera

