Inspirerande helg

En hel helg med mina fina kollegor på Hundar utan hem har swishat förbi!
Det har verkligen vart en kanonhelg med massor med hundprat, fina kollegor,
god mat och skratt! På detta fick vi möjligheten att få lyssna på en otroligt
bra föreläsning från Hundpsykologen Helen Friberg.

Det som slog mig under just denna föreläsning var hur djupt rotat mitt egna trauma
kring hur min förra bordercollie dog faktiskt är.. När Helen började prata om hundar
som går in i chock, hur deras kroppar slås ut kunde jag svära på att jag stod här i hallen
och såg vårt hem, hur jag satt på golvet med underbara Amy i hennes blodpöl hos veterinären då hon var i sådant chocktillstånd så att man inte vågade röra henne..
Alla dom dagarna bara kastades på mig under denna föreläsning och för en sekund
eller två visste jag knappt vart jag var. Jag ville bara kräkas, gråta och lägga mig ner och dö.
Jag insåg då hur lång väg jag har att gå innan jag genuint kan släppa denna händelse
i mitt liv, hur rotat detta är och att jag faktiskt har en väldigt lång väg kvar innan
jag är i hamn. Att man inte bara kan stänga av känslorna med en knapp och att
så fort någon börjar skrapa på ytan så faller jag. Den insikten var lite jobbig faktiskt.
Jag kanske inte är så jäkla hård och stark som jag alltid vill framstå
och jag saknar den där hunden så otroligt jävla mkt…

Amy

Amy

Hur som, insikt eller ej så var denna helg väldigt viktig, inspirerande
och ett skönt avbrott i vardagen! ❤ Tack för denna helg!

Kommentera

