Första privatlektionen hos Hundtränarna

dsc_1971

Jag känner mig övertaggad, inspirerad till tusen och bara sådär att man typ kan ta över världen! När jag frågade sambon om han delade mina känslor, mitt adrenalin
sa han väl att ja.. eller nej.. inte riktigt samma nivå kanske men visst roligt var det!
Han tycker tydligen inte att han är lika ”extrem” i sitt hundintresse som jag är..
Så här sitter jag nu, halv tolv på natten och kan inte sova för att jag är så uppe i varv haha!

Folket vi har haft vår första privatlektion med båda tjejerna hos Hundtränarna.
Jag har verkligen sett fram emot detta i veckor och vår timma hos tränarna var
över förväntan! Brooklyn som annars brukar säcka ihop vid hundträning blommade
ut och var superglad och taggad! Alta jobbade på med husse och vi fick massor med
bra övningar där vi fick jobba med båda tjejerna med diverse kommandon.

dsc_1965

Inkallning en och en! Taggade tjejer med Husse.

Jag som faktiskt inte har kunnat träna hundarna som tidigare då jag under min
graviditet hade oturen att må fruktansvärt dåligt var lite orolig.. Orolig över att
tjejerna ”tappat allt” under dessa 7 månader utan deras vanliga träning
så när lektionen gick så otroligt bra med rätt stöd och instruktioner från tränarna
vart jag riktigt varm om hjärtat. Vi kan fortfarande och denna gång jobbar vi på tillsammans, hela familjen. Jag, sambon och tjejerna. Vår lilla flock.

Att ha möjligheten, (turen) att ha instruktörer som man verkligen klickar med, delar samma tänk och kunna träffa månadsvis för att tillsammans göra hundägarskapet
ännu bättre är för mig ren lyx! Tänk att vi faktiskt kommer göra detta varje månad.
Vilken lycka att hela tiden ha möjligheten att lära mer, hitta på fler övningar och ha någon som följer vår resa. Detta rekommenderar jag till alla hundägare. Man är aldrig fullärd! 

dsc_1966

”Vad gör vi nu Husse?”

Mina underbara, fina, fantastiska tjejer. Vilken resa vi har haft senaste året
och trotts detta presterar ni mer än vad jag någonsin kunnat kräva av er!
Att få vara den som kan kalla sig för just er matte är något jag håller varmt om hjärtat.
Jag älskar er till månen och tillbaka! 

 

3 thoughts on “Första privatlektionen hos Hundtränarna

  1. Å vad kul! Jag tycker att det är så fantastiskt kul att träna med privattränare, eftersom man får så mycket fokus på just mig och mina hundar, och att man kan finslipa allt! Blir sugen själv nu 🙂

    Gilla

  2. Pingback: Mot Hundtränarna | Passout!

Kommentera

