Ibland undrar jag 


Ibland undrar jag vart jag skulle vart utan djuren. För det är dessa djur under åren som lärt mig att kämpa. Det är djuren som lärt mig att ta ansvar, vikten av empati och att för att kunna få så måste man kunna ge. Att resultat kommer efter att man har kämpat. Att det ibland finns jobbiga dagar men genom att ta sig igenom dessa så får man solstrålsdagarna. Att inget ges på ett silverfat. Att ledarskap inte är en hård hand utan en relation som bygger på förståelse och respekt. Att motivation är något som byggs upp med positiv förstärkning och inte med hårda ord. 

Ibland undrar jag. 

Hur skulle jag mått utan min resa med dessa fyrfotade. För det är dom som gjort så att jag orkat ta mig genom tuffa perioder. Jag har vart tvungen att varje dag gå upp, gå ut, mata och fixa. I perioder har dessa djur vart det enda som fått mig att fortsätta. De gav aldrig upp på mig så att jag skulle ge upp på dom fanns inte. Tillslut med deras hjälp fann jag mig själv uppe igen på två starka ben efter perioder när man trott att man aldrig mer skulle orka resa på sig igen.

Ibland undrar jag. 

Om jag någonsin kan ha ett liv utan dom. Utan de varma ögonen, utan vädrets alla former under våra stunder, utan lek, utan skratt och utan tårar med dessa fyrfotade vid min sida. Hur fungerar man utan dessa djur? Går det ens att andas normalt utan dom? 

Ibland undrar jag.


❄️ Sara

2 thoughts on “Ibland undrar jag 

Kommentera

