Lördagen fortsätter – Hundgårdsbygge!

För snart exakt två år sedan köpte vi Alta och det var också första gången jag träffade
(och hörde talas om) Malamutepacklife. Noll koll lixom. 
Under dessa två år så måste jag erkänna att denna brud idag är en av mina närmsta,
det är en grymt bra vän och jag är otroligt glad över att jag har lärt känna denna tjej
och på detta har henne som uppfödare. Hon är en av få som orkar lyssna på mitt hundsnack i timmar, mina livsproblem och bäst av allt, hon har lika skruvad humor
som en själv! Det ironiska är att Emeli och Chribbe är jävligt lika i deras tänk och värderingar vilket resulterar i att jag mellan varven blir nedröstad av dessa två och typ..
Får gilla läget? Inte alls van vid detta 😂😂 men rätt bra att någon backar upp mannen här hemma när jag kommer med alla mina tokiga idéer! Inte lätt att vara Chribbe
alla dagar i veckan och då är det bra att Emeli finns! 😉

dsc_1674

Ligan! Sambon och vännen! 🙂 ❤ 

Så när hon började prata om att hon skulle rodda om hundgårdarna där hemma sa jag snabbt att vi hjälper till. Det blir lättare och roligare om vi är flera! Sagt och gjort
så var det bara in med bebis och sambo i bilen efter att allt var klart här hemma så tutade vi iväg. Det här med att ”vara fler som hjälps åt” verkar inte riktigt finnas i min sambos ordförråd och han tog helt enkelt över hundgårdsbygget och byggde på i 180! Jag tog hand om bebis, pussade på alla underbara hundar och Emeli försökte hjälpa Chribbe med att
typ ge skruv haha! Men snyggt blev det, hundarna vart superglada och vi fick träffa hela flocken med sin underbara matte i några timmar! 💙

Det är väldigt ofta jag slås av känslan av att jag verkligen är lyckligt lottad med så otroligt fina vänner som jag faktiskt har! Vänner som ger energi och som får en att må så otroligt bra.
Som denna dag, helt underbart och inte bara det, att min lilla son faktiskt kommer få växa upp
med dessa människor (och djur) Det gör mig trygg och genuint varm om hjärtat.
 

🌸 Sara

2 thoughts on “Lördagen fortsätter – Hundgårdsbygge!

Kommentera

