Djurhår i alla hörn

När man har djur tillkommer en stor nackdel. Hår. Precis överallt. 
På golvet, på möbler, på kläder, i smörpaketet, i matlådorna, hår, hår, hår.

Ett tag så skrattade man bara, Hej och hå här smög sig Brooklyn med till jobbet igen. Ho,Ho,Ho – Livet med fyrfotade.

Efter x-antal år försvinner charmen till endast mani över att det fan alltid är hår med överallt och inte ens när man storstädat i timmar är håret borta.. För det flyger lixom runt i luften och landar på ens nystädade, blanka ytor. När man även tillbringar timmar i stallet har det här med Hö också lyckats smyga sig in i hemmet. Jag lovar, jag har hittat halm och hö i sängen. Underbart. Där går faktiskt sambons gräns och han kan bli smått tokig när jag och hundarna kommer hem täckta i hästhår, torv och diverse hö/halm strån som vi drar in i huset.. Man kanske bara ska flytta ut till stallet på heltid med hundarna så blir alla nöjda och glada haha! Att man även tillhör den skaran som verkligen älskar inredning och gärna sådär vitt, vitt, vitt med ett grönt äpple ensam på en vit bänk.. Inte bästa kombon. Ja, ni hör ju, jag är helt ute och cyklar. Välj livsstil kvinna!

”Men tänk om jag inte vill det då?!” Fräser jag tillbaka till mina egna tankar. 
”Tänk om jag vill ha mitt jävla ensamma gröna äpple på en vit bänk OCH djur?!”

Jag får nog aldrig min vita älskade bänk med det där jävla äpplet, kanske för att Brooklyn skulle sno det där äpplet, äta upp det illa kvickt och jag skulle antagligen hitta Alta på den där vita bänken med minen ”Kolla mamma vilken bra sovplats jag har hittat! Ska vi mysa?!

Efter många år med en dröm om vitt, vitt, vitt och glansiga ytor försöker jag mig nu på inredning som passar oss alla här hemma och idag vart det en tripp till Ikea, köpte på mig plädar som aldrig förr (Hon i kassan skrattade åt alla plädar som låg på bandet med kommentaren ”Ja det blir ju mysigt i vinter, hahaha” Ja, Ja, om du bara visste varför tänkte jag surt och åkte hem. Men nu har jag klätt in båda våra soffor i dessa plädar. Nya kuddar som lätt går att tvätta i maskin och några plastblommor som katten inte kan tugga sönder. Tänk vad mycket småsaker som dessa kan göra och nu är jag redo för perioden när hundarna byter päls, ”fäll på tjejer för sofforna är skyddade med ungefär en miljard plädar!”

Till er som lever i djurhår och blir smått galna över hur sofforna bara suger åt sig allt hår, klä in soffan i snygga filtar! Enkelt att dra bort och tvätta och man slipper gnugga med dammsugaren i timmar som man annars får göra. Nej, smart inredning gillas starkt! 

Hej Livet, sambo, bebis och lite för mycket saker på bordet.. Men soffan är snygg! 😉 

Pimpad tvbänk med saker från Ellos och Ikea. 

🌸 Sara

One thought on “Djurhår i alla hörn

  1. Här badar vi också i djurhår! Jag kör metoden att helt enkelt dammsuga X antal gånger per dag, haha. Men vi har en sån här skaftdammsugare som faktiskt är kanon att dammsuga i soffor och på mattor, eftersom det är en borst som sopar upp håret istället för att suga upp det. Och den är smidig att bara ta fram och använda. Kan starkt rekommenderas 🙂

    Gilla

Kommentera

