Tacka gud för bärsele!

Vissa dagar vill jag inte vara med, inte alls. För om jag tyckte det var svårt att pussla ihop livet innan så har jag inte gjort det lättare för mig med denna tvåbenta. Nej, Nej nu är det pussel på högsta nivå. Förstå ironin när folk frågar ”Vill ni skaffa en till nu?” Alltså..
Ge mig 10 hundar till, inga problem men det räcker och blir över med ett barn.
Fyrbenta barn alla dagar i veckan.. men tvåbenta.. Njaaaa…
Lite mer skrik, lite mindre fluff. 

Tur att han är söt tänker jag när han får sina skrikanfall!  Och tur att jag har så förstående hundar brukar jag tänka när både Brooklyn och Alta kommer i full kareta och vallar in mig där barnet är när han låter lite för mycket.
”Ta hand om barnet nu mamma” Ser det ut som att de säger till mig.

Igår var en katastrofdag som alla föräldrar pratar om, (en dag som jag inte har trott ska komma) en dag med konstant skrik om jag inte guppade runt den lilla tvåbenta, eller typ sjöng eller typ bara var rolig. I det tysta kände jag bara, vem fan orkar hålla på såhär? Var är min sambo? Varför är jag inte på klubben och tränar hund? Är det här livet nu? Tillslut slängde jag ner han i bärselet, på med musik på högsta nivå och skuttade runt med Brooklyn här hemma, barnet? Ja han skrek.. Tills han tillslut somnade där i bärselet.

Efter gårdagen känner jag lite att till alla dom som lever som vi gör,
i ett mindre zoo och bestämmer sig för att utöka familjen med en liten..
Det första ni ska investera i är ett bärsele. Bärsele is the shit!
Med bärselet kan du gå i skogen, du kan träna hundarna, du kan tillochmed
stå och pyssla i hundgården, plocka bajs och kratta löv. Jag tog det
även till nivåstallet! Mocka hästskit och packa hö går också tipptopp med liten
på magen. Där i kan han hänga, skrika, jollra och sova så gott han vill medans
jag pysslar med allt annat som skall göras. För vi alla vet att det inte går att pausa
djuren. De ska ha mat, de ska tränas, det ska klippas klor.
Ja allt ska göras och då får man pussla lite extra helt enkelt.
Så till er som går igenom dessa galna h*lvetes skrikdagar.. 
Bärsele – Guds gåva till djurägare med barn! 

dsc_1553

🌸 Sara

Kommentera

