Utredningen är äntligen klar!

Det har vart några vändor fram och tillbaka hos veterinären med Brooklyn,
till en början med viss motstånd från veterinärerna. Inte var det något fel
på Brooklyn heller… Men jo, magkänslan sa annat och tillslut så beställde jag en totalundersökning.
De fick börja med magen, halsen och näsan, röntga lungor
och om de inte skulle hitta något där så stod även hjärnröntgen på schemat.

Idag var återbesöket på Albano och veterinären som vi har haft där har verkligen
vart guld! All cred till henne och hennes medarbetare som verkligen har gjort
ett toppenjobb med Brooklyn. Så vi kom dit jag och Brooklyn, tränade lite
tricks i väntan på veterinären och när hon väl kom med alla provresultat var
klumpen i magen som en stor sten. Vad kommer de säga nu? Är det kört eller
har de hittat något som faktiskt går att göra något åt? Hon började med att säga
att Brooklyn inte har cancer och då, då kunde jag andas igen.
Jag tror att fler utöver mig fasar för att få denna ”dom” så när hon sa att det
inte var cancer vart jag otroligt lättad! Då visste jag att det var saker som
man kan göra något åt.  Efter denna omfattande undersökning hittade dom
följande, en knöl i ena näsgången som opererades bort, irriterade slemgångar
och parasiter på lungorna. Saker som går att åtgärda!

Nu blir det medicinering fram till årsskiftet men efter det ska allt vara bra
med vår lilla dam här hemma vilket känns så otroligt skönt och efter denna dag
släppte denna otroligt stora sten som jag gått runt med i väntan på alla besked..

Älskade Brooklyn, du får vara med oss ett tag till! ❤ Vi älskar dig till månen & Tillbaka!

DSC_0759

🌸 Sara

3 thoughts on “Utredningen är äntligen klar!

Kommentera

