Tack för denna kurs Hundtränarna!

collage_object

I måndags var tyvärr sista kurstillfället med Alta hos Hundtränarna
(för denna gång) och jag är verkligen positivt överraskad av
dessa instruktörer.  Jag var ju den där jobbiga ägaren som mailade dom innan
för att veta om de
hade jobbat med Alskan Malamuter tidigare…
Ja, jag tillhör ju den där jobbiga hundägartypen haha!
Till mitt försvar så har jag tyvärr råkat ut för tränare som stått handfallna kring
hur man hanterar polarhundar. Därav ville jag verkligen kolla detta
så att det skulle bli en bra, utvecklande kurs för mig och Alta innan jag
anmälde mig och självklart hade de arbetat med dessa raser förut!

Sagt och gjort så klickade jag mig vidare för kursstart!
Det vart en vardagslydnadskurs på fyra tillfällen och efter varje träningspass
gick både jag och Alta därifrån, nöjda och peppade inför fortsatt träning
men också med känslan att vi faktiskt hade jobbat under passet med bra kritik,
pepp och inspiration från instruktören. Precis som det ska vara!

Nej, jag är så nöjd så att jag nu med sambo, båda hundar och barn kommer åka dit
en gång i månaden för en privatlektion – Hela familjen, tvåbenta som fyrbenta.
På så sätt får vi lyxen att ha instruktörer som följer oss, som vi kan rådfråga
och som kan peppa oss till att bli en ännu bättre flock tillsammans, hela familjen. 

Fram tills nästa gång säger jag bara:
Stort Tack för denna gång & vi ses snart igen Hundtränarna !

dsc_1332

Trött & Nöjd Alta efter träningen! 

🌸 Sara

4 thoughts on “Tack för denna kurs Hundtränarna!

  1. Visst är guld att få lära sig så mycket av alla dessa fina hundtränare som finns där ute! Vilken pepp man får 🙂 Vi har ju inte en polarhund, men väl en envis gårdshund, så jag var också en sån där ”jobbig hundägare” med ingående frågor innan vår första lydnadskurs, haha! I söndags hade vi avslutning i spårkurs hos Svenska Hundklubben Södertälje, och wow, tänk att få individuella instruktioner för varje deltagande ekipage! Kursavgiften var en spottstyver i jämförelse med allt tid handledarna lade på på oss och våra hundar (mest på oss tvåbenta, som inte alltid förstår vidden av att vara hund). Tassen upp för eldsjälarna som lär oss hur vi ger våra hundar (och därmed oss) ett rikare liv! 🙂

    Gilla

Kommentera

