Barnvagnsputt med 8tassar

Det här med att putta på en barnvagn och gå med två hundar breve har inte vart
helt lätt om ni frågar mig.. Hundarna har verkligen inte vart inkörda på detta
och det har inte vart helt lätt att få in rutinen med den här jäkla barnvagnen.

Så jag började med att vänja in tjejerna vid att båda går på vänster sida och ingen
får gå före eller inte heller leka med varann breve vagnen. Om man ska ner och kissa
eller bajsa så sker detta på kommando, inte att båda tjejerna kastar sig ner i dikena tillsammans för diverse rackartyg.. Nej, Nej.. Barnvagn = Lugn och ro.
Alltså super tråkigt om ni frågar hundarna.
Idag släppte något, de traskade på som att de har gjort detta under alla år,
vi gick förbi en flock med rådjur som skrämda sprang iväg mitt framför oss och
(Ja, jag stod redo för att släpas i leran efter hundarna) men de kollade lite lätt på mig,
på den där tråkiga barnvagnen och traskade vidare som att inget hade hänt.
Detta trodde jag inte om mina tjejer faktiskt, iallafall inte än haha men bara att
suga åt sig av att de börjar landa och glädjas åt att man slapp släpas efter de
där jäkla rådjuren som ploppade upp mitt framför näsan på oss! 😉

Men just denna dag är nog ingen så taggad för att hitta på egna äventyr,
det regnar ute, blött, grått och geggigt. Jag och vår lilla tvåbenta var i stallet
en sväng, hälsade på underbara hästen och fixat lite hemma. Hundarna har lekt
av sig i hundgården, fått en promenad i gegget och nu ligger alla och vilar här hemma.

dsc_1309dsc_1314

🌸 Sara

2 thoughts on “Barnvagnsputt med 8tassar

Kommentera

