Produktiv Lördag

Ni vet när man har en dag och bara hinner med massor, sådant som verkligen
bara ger energi och man kan nöjt med ett leende sätta sig på soffan och bara..
Njuta! En dag som denna har jag haft idag. Underbart.

Dagen började med stallmöte där vi bestämde att vi skulle rodda om hagarna lite,
en kaffe för mycket och chansen att umgås med fina stallvänner!
Under denna tid satt Alta i hundgården och ylade på oss och då fick jag nog…
Så i smyg (sambon och barnet var inte hemma) släppte jag in Brooklyn och tog fram dragselet till Alta… Plockade ut cykeln, drog på mig mössan och spände fast Alta
i cykeln. Nu jävlar ska vi ut och dra!  Bort med överskottsenergin och jobba lite!
Observera att detta är första gången på ett år som jag var ute och drog.
Känslan.. Herregud, ärligt talat… Jag grät på cykeln.
Herregud vad jag har saknat detta. Det var inte många km,
en liten runda på 2 km, uppvärmning om ni frågar andra men oj vad jag njöt.

Sen var det bara att kasta på sig vinterjackan, ut i hagen och slå ner stolp.
Nya hagar skall utformas och med lite hjälp fick vi ner alla stolpar och när de andra
drog tråd sprang jag hem för att göra rent i hundgården och baksidan,
tjejerna sprang runt bland löven och lekte, brottades och bara njöt av att få hänga
med mig lösa på tomten. När allt bajs var upplockat, halmen iordning gjord
och hundarna hade fått springa av sig lite hämtade jag godiset och körde
en ordentlig träningsrunda med tjejerna på tomten. Lydnad, lydnad, lydnad. 

Brooklyn chockade både mig och Alta och visade upp en sida som var tipptopp,
det var fot, vänster och högersvängningar, stanna i fart och kontakt, kontakt, kontakt.
Hon tyckte det var så roligt så även när träningsstunden var över hade jag ett plåster
på mig här hemma vart jag än gick, tillslut kommenderade jag henne till soffan..
För att mötas av detta…

dsc_1261


En glad, taggad Brooklyn som studsade runt på soffan men minen

”Du glömmer inte mig va?! Jag är redo matte, nu kör vi!!”

Nu efter lite övertalning och lirkande sover äntligen inte bara Alta utan
även Brooklyn, jag myser med tända ljus och ska plugga vidare för snart ska
ännu en uppsats in och denna gång om boken ”Stressade Hundar” av Anders Hallgren.

Hoppas ni läsare har en fantastisk lördag där ute och passa på och njut av
den fina höst som vi har med våra fyrfotade! ❤

🌸 Sara

2 thoughts on “Produktiv Lördag

  1. låter som en härlig dag! Jag hade samma härliga upplevelse när jag drog med hundarna för första gången här ute i huset, efter en hemsk tid i stan utan drag! Älskar också produktiva dagar, de är de bästa! 🙂

    Gilla

  2. Ja känslan är ju helt underbar när man väl kommer ut igen! Jag längtar tills när vi får hem våran vagn så jag slipper sitta å cykeln å vara rädd för att gå omkull haha! 😂 aaa dagar som dessa är man riktigt nöjd å kan slappna av på ett helt annat sätt 😍🙌🏻

    Gilla

Kommentera

