Det blir bättre

Jag tillhör den kategorin som ansågs som stökig under mina yngre dagar.
Stökig och jävlig med lite för mycket ord som flög ut ur min mun,
alltid redo för en debatt där jag skulle vinna. Jag gick min väg, inte alltid
den lättaste vägen och tro mig ibland kollar jag tillbaka och undrar hur
jag klarade mig så oskadd som jag trotts allt gjorde genom dessa år.
Det var verkligen ett mörker. Att ens gå till skolan var emellanåt något
som var helt omöjligt i den livssituationen som jag då befann mig i.

När jag får höra om ungdomar som är jävliga, bråkiga och utom all kontroll 
vet jag alltid att det finns något annat där i bakgrunden som stör, 
barn föds inte dumma, ungdomar är inte jävliga utan de försöker bara överleva. 

Jag höll mig över ytan (knappt) för att jag hade djuren. Jag hade hästens varma,
lugnande mule, min fristad som bestod i att kratsa hovar och mocka hästbajs.
Jag hade hunden som var min sida genom allt. Dessa djur fick mig att fortsätta
kämpa. Tillslut var jag myndig och kunde börja gå min egna väg, en krokig väg
men en väg som jag tillslut lyckades räta ut och fann någon typ av trygghet och lugn.

73536_451654667422_8000063_n

10 år sedan – Ett annat liv

Jag vet att fler där ute kämpar. Mot ångest, mot ett hem som man inte vill hem till,
mot orättvisor och mot sorg som dragit över hela ens liv när saker och ting i livet
vänder på en sekund.  Till er, man behöver inte alltid vara stark, man behöver inte ens kämpa, det enda man måste göra är att gå upp, ta hand om djuren och ta en dag i taget.
Jag vet att det är en klyscha – Det blir bättre. Men tidsnog blir det faktiskt det.

1930971_31699758611_6096_n

18år och äntligen Myndig! En av mina solstrålar i livet. #Frihet

Håll hårt i de som ni älskar, fyrbenta som tvåbenta och ta en dag i taget.
Tillslut kommer de där små, små solstrålarna och det vänder.
Vi alla kan få sagan och fram tills dess; En dag i taget. ❤

 

🌸 Sara

 

 

Kommentera

