Utredningen fortsätter

i Torsdags var det dags igen, dags för Brooklyn att åka in till veterinären för en
omfattande utredning med röntgen, prover, gastroskopi och eventuell operation.
Vi hade en tid förra veckan men ja.. Då chrashade bilen så jag kom helt enkelt
inte in och fick då flytta fram undersökningen till i torsdags. Jag hade med mig
Brooklyn och den lilla tvåbenta in på kliniken och här någonstans vart den lilla
tvåbenta helt hysterisk. så han drar igång gallskriket och skriker och
skriker och skriker. Personal kom springandes ”Kan vi göra något?
vill Du ha vatten? Ska vi hämta något?
” och där stod jag svettig, försökte vagga,
klappa och ta hand om Brooklyn samtidigt. Brooklyn varvade med att kolla
till lilleman och kolla till mig, där emellan hälsa på personalen.

Det var kaos. Skrik, Skrik, Skrik.
Lite sådär att jag bara ville lägga mig på golvet och skrika jag med.

Tillslut kom veterinären och jag fick säga hejdå till Brooklyn.
I normala fall innebär detta en lång, lång kram med viskande ord i hennes öra.
Denna gång (inte riktigt så i kaoset) snabba klappar i skrikhysterin och sedan
fly ut ur byggnadenoch utanför byggnaden brast det, såklart. Gråtfest till bilen.
Det här med att lämna mina djur som är sjuka och bara vänta in besked med ett tomt koppel i handen är det värsta jag vet… Dagen gick och ingen ringde. Tillslut åkte
sambon dit när han hade slutat jobba och möts av att han inte fick hämta ut henne ännu.
Klumpen i magen växte och växte. Strax innan sex på kvällen ringde veterinären, förklarade allt de hade gjort och skrattade åt denna ”mastodanta utredning” jag hade beställt.
För mig är det inga konstigheter, kosta vad det kostar – ta reda på felet bara! 

Det dom kom fram till denna gång är torra, irriterade och lätt röda gångar i magen.
Ena nästgången var helt igensatt och de opererade ut en knöl.
Röntgade och tog massor med prover. Återbesök om två veckor, medicinering
fram tills dess, rastning var 3e timma och matning var 3e timma.
Bajsprover ska skickas in och ha koll. Ständig koll.

Jag måste dock ge massa beröm till veterinären som (inte alls var Evedensia
som jag tidigare skrivit) utan Anicura! De var grymt bra i deras bemötande
i det kaos som var, (Vilket tålamod ni hade tjejer!!) Veterinären pratade inte bara
i massa termer när han ringde utan han förklarade allt så att jag förstod
och hela samtalet kändes genuint bra! De i kassan skötte regleringen
med försäkringsbolaget och jag fick hem en fin bibba med allt från papper
på hela utredningen till deras rekommendationer och kuvert att skicka proverna i.
Men bäst av allt de tog verkligen hand om min stjärna när hon var inlagd hos dom.

Tack för det! ❤

Jag vet inte vart allt det här landar, förhoppningsvis så var det ”bara” knölen i
näsgången som har lett till dessa anfall men det får tiden utvisa. Fram till dess
njuter vi av höstmyset, plockar svamp i skogen och värmer oss vid brasan.

 

Gulliga personalen skrev Brooklyns namn med ett litet hjärta på pärmen. 🙂

 

🌸 Sara

Kommentera

