Dag 2

 

Ja vi vet alla hur det gick min första dag som mammaledig.
Flygande däck och panikslagen Sara mitt på motorvägen.
Livet. Nya tag nästa dag eller vad säger man?

Så ja, dag 2 kom krypandes sådär några timmar efter och dagen började med att det knackade på dörren, en leverans av lite torrfoder och nya antispill skålar hade
äntligen hittat hem till oss och efter det var det bara att slänga på hundarna halsband
och koppel, släpa ut vagnen och ut och ta en PW, perfekt att prata med en vän samtidigt, Ringer Emeli och slänger på headsetet! Allting bra än sålänge och vi kommer ungefär 2, nästan 3 km hemifrån mitt mellan åkrarna och då börjar det spöregna… Tror ni jag har något regnskydd till barnvagnen? Nej, Nej, varför tänka på sådant? Så där står jag med hundarna som dryper av vatten, ungen skriker i vagnen för att det regnar in och jag försöker mig på någonslags halvjogging med den konstanta träningsvärk som jag har och mitt i allt det här så börjar det hagla. Där någonstans skrek jag bara rakt ut och på andra sidan telefon hör jag Emeli ”Går det bra din andra dag som mammaledig eller hahahahah”

Tillslut lyckades vi hitta skydd under ett träd. Brooklyn tog det steget längre och la sig under en buske (bara för att lixom) och där stod vi tills vädret klarnade upp.
Bitter och blöt precis överallt började vi gå hemåt igen för att från ingenstans möta på en stor jäkla rottis och jag ser hur hundarna både den andra och mina börjar någonslags utstirrningslek.. Jag kastar på bromsen på barnvagnen och försöker ta mig en bit bort, tanten kommer gåendes helt ovetandes om vad som sker mellan hundarna som i princip i det tysta bad varann att dra åt helvete och ett steg till så då jävlar… ”Hej, Hej” säger tanten glatt innan mina tjejer får nog av situationen och kastar sig i kopplena och markerar högt och tydligt. Och där står jag, blöt in i underkläderna, ungen som skriker i barnvagnen som jag btw lämnade 10 meter bort mitt på grusvägen och i allt det här
en skrattandes kompis i örat, (Om jag var hon skulle jag också skrattat.. jag erkänner) …Tanten? Hon tog hunden och försvann illa kvickt. Undrade nog var det var för
galen tjej hon träffat på här ute på landsbygden..

Där någonstans gav jag upp dagens runda och vi gick hem, tände en brasa
och bad & bönade om en bättre dag imorgon. 😉

img_8340

🌸 Sara

Kommentera

