Godmorgon Måndag

Idag är dagen. Dagen som jag bävat inför, första dagen som mammaledig
(själv om dagarna) då Chribbe börjar jobba och dagen som jag ska rodda hundar
och bebis för att åka in till Evedensia och lämna in Brooklyn för gastroskopin.
05,30 ringde klockan och Nej, jag hoppade precis inte upp ur sängen utan mer..
Kravlade mig upp och såg dubbelt i den trötta dimma man numera befinner sig i.
Lyckades rodda in både hundar och unge i bilen och körde ut på motorvägen.

När stressen lades ner till någon slags känsla likande ”You go Girl!” så känner jag
bara hur bilen börjar tokvibrera, sådär i 120 på motorvägen.. Jag lyckas stanna
och hoppar ut ur bilen för att inse att ena däcket i bak är borta. Alltså fucking gone! 
Ursäkta ordvalet – Däckfan var borta och det enda som var kvar var alltså fälgen.
Där satt jag med två hundar och en månad gammal bebis, 20 minuter kvar tills
jag skulle lämna in Brooklyn på kliniken typ 5 mil bort. Allvarlig, vad är oddsen?
Vad gör jag? Jo jag ringer Chribbe.. I vanlig ordning så fick han komma i illfart,
fixa med bilen, ta ut hundburen, rodda, rodda, rodda.


När jag sedan fick tag på veterinären och förklarade att ja, ”däcket flög av”
var de super gulliga och strök vår tid, jag slapp till&med debitering och ny tid
ska bokas senare idag. Jag är äntligen hemma, ska försöka få i mig lite frukost
och ta hundar och barn på en skogsrunda.. Idag gömmer jag mig nog här hemma,
sådär bara för att inte utmana ödet. Gå i skogen och hoppas på att vildsvinen
inte hittar oss.. Ja vi har ju blivit jagade förut av dessa grisar i skogen..
Skulle inte bli förvånad om detta händer igen dagen till ära.

Godmorgon Världen – Idag gillar jag dig inte. 

#När klockan inte ens slagit nio.

🌸 Sara

 

 

 

Kommentera

