Få ner priserna – Hitta rätt

9

Något som är återkommande för oss som har djur är pengar som skall upp ur
plånboken. Kommentaren ”Det är då fan alltid något som skall betalas för!”
Är en ständig kommentar av alla djurägare.. Om det inte är veterinären
så är det träningstimmar, instruktörer, mat, kosttillskott, utrustning, leksaker..
Ja, you name it! Det är då fan alltid något. 

Jag som alltid har haft djur runt mig och under otaliga år även häst vet hur
pengar går åt (ibland fortare än planerat) till våra fyrbenta.. Varje månad.
På den hårda vägen har jag lärt mig vikten av ett sparkonto dedikerat till djuren
och jag har genom lite jävlar anamma hittat lösningar för att få ner kostnaderna.
Under gymnasieåren var det jobb i stallet för att få ner hyran, kvällsjobb för att få
ihop till hundmaten och ständigt jämföra priser butiker emellan, rabattkoder
och kampanjer för att kunna skramla ihop pengar till just den där kursen åt
just den där tränaren! # Livet som djurägare.

Idag 10 år senare behöver jag inte precis extraknäcka i några stall men under
de åren som fattig tonåring till djurägare lärde jag mig vikten av att se
över priser, kedjor och hitta de där små guldkornen landet över!

Ni som följt mig ett tag vet att jag alltid, alltid försöker lyfta fram
de företagen som inte gör djurägarskapet till en klassfråga, som har humana
priser, bra kvalitet och som gynnar den Svenska företagssidan. Det behöver
faktiskt inte vara svindyrt med alla dessa produkter och även vi ”normala”
inkomsttagare har råd! Man måste bara hitta rätt butiker. Med detta sagt
har jag nu pekat ut nytt prisvärt hundfoder som vi kan ha som tillägg till färskfodret
under dragsäsongen, utrustning för inte bara hundarna, hästen och katten
utan även mig själv i ridväg… Ja gott folk, vi landade på Granngården!

Så om ni är som mig, vill ha grymma saker till djuren för humana priser.
Eller som sambon säger ”Bättre priser så att du kan handla mer?!”
Verkar som att han har synat min taktik kring shopping..
Hur som – Dagens tips till er med fyrfotade – Granngården.

Här kan ni in och kika för att komma direkt till Djur och Foder  på deras onlineshop! 🙂

6
🌸 Sara

Kommentera

