Jag tänker lite mer häst!

I helgen ska jag ha en liten mysträff med min fina ”E” som jag delar hästen med.
Det är alltså dags att planera upp hur vi fördelar våra hästdagar och fodringar.
Jag måste även se över vad det är vi behöver träningsmässigt för hela hösten,
vintern och planera upp ett träningsschema som inte bara gynnar hästen utan
även hundarna! Både vi och ”E” har hund och det är perfekt att ha hund
med sig i stallet sålänge man gör ”hundvänliga” saker som ex:

Har du möjligheten att köra någon häst? Perfekt, då kan man ta med
sig hund på släp! Eller om man ska ut och tömköra hästen, släng på ett midjebälte
och ta med vovven! Ut och rida? Ja om hunden kan gå lös är det väl optimalt
att ha med sig hunden på ridturen? Om inte annat brukar det finnas en ridvolt..
Med hinder.. Som man kan man använda till hundarna också! 🙂

Jag har tidigare vart dålig på att uppdatera er här på bloggen kring hästeriet
med hundarna och detta då jag helt enkelt inte har hunnit, stallet har helt
enkelt vart min och hundarnas frizoon. Detta ska jag försöka ändra på lite
iallafall och låta er få ta del av även denna värld i min fyrfotade värld.
Vad gör vi i stallet? Hur kombinerar vi hundarna och häst?
Vilka produkter använder vi? Bilder, bilder, bilder! Sist men inte minst,
en släng av vardagsmisären som tillkommer även här! 😉

dsc_0214-2

🌸 Sara

4 thoughts on “Jag tänker lite mer häst!

  1. Jag har följt dig nu ett tag. Från början enbart lite sporadiskt men när du sen berättade att du skulle få tillökning av en tvåbent blev det bara mer och mer. Jag är enormt imponerad över hur mycket du gör med hundarna när du nu även har barn. Dessutom en häst. Vart får du din ork ifrån? Och så vill jag tacka dig för att du nu även inspirerat mig med hundträning

    Liked by 1 person

  2. Hej Sandra, stort tack för din kommentar och för dina fina ord! ❤
    Väldigt bra fråga, jag själv fick tänka efter lite.. Jag tror jag har en släng av någon slags bokstavskombination kanske, en otroligt bra sambo och envis som få över att lyckas pussla ihop livet. Men jag måste erkänna även jag har kvällar när jag bryter ihop för att jag helt enkelt är väldigt, väldigt trött.. Men då köper jag hem en pizza, dricker en kanna kaffe och kör vidare igen! 😉

    Roligt att höra att jag bidrar till inspiration kring hundträningen om du har något speciellt du vill att jag skriver om är det bara att hojta till och jag ska även försöka skriva ihop ett inlägg snart kring just hur jag får ihop orken till alla djur, barn och sambo!

    Ta hand om dig ❤

    Gilla

  3. Ja ett inlägg om hur din vardag såg ut innan bebis och nu hade varit kul att läsa om. Även vad du har för knep som underlättar vardagen nu med bebis. Jag har två små hundar jag aktivt tränat innan jag i april fick min dotter. Enda skillnaden är att jag har en man som jobbar utomlands mycket och en dotter som är mycket aktiv och kräver mycket! Även jag har någon kombination, dock inget som kunnat konstateras. Men jag är hon som vanligtvis har många järn i elden och energi till tusen. Pratar gärna mer med dig. Följer dig på instagram, heter @xifons där om du vill prata där ist 😊

    Gilla

  4. Bra idee det ska jag ta och skriva om i dagarna det lovar jag! 😀 Härligt att höra att även du pusslar med hund och barn och grattis till din lilla! 🙂 Du når mig över Passouts mail på Facebook och vad roligt att du följer oss över instagram, tack för det så roligt att kunna få kontakt med läsarna där ute! 🙂 Trevlig kväll!

    Gilla

Kommentera

