Att rodda hundar i fullt hus

14448975_10153926268787423_4841957950414548933_n

Nu har det vart fullt upp här hemma, ja är ni förvånade? Vårt liv.com
Denna gång så har vi roddat i veckor kring en Manshower för en av mina
nära killkompisar som även han kommer få sig en liten tvåbent till vintern.
Så vad fan är en manshower? Jo en babyshower fast till killen i ära!
Alltså bärs och grabbiga aktiviteter. Utöver hundar och bebis kom det 15 pers
till vårt hus här ute på landet, här kan det bli lite roddigt om man har hundar.

Alla kanske inte ens tycker om hundar, någon kanske är rädd?
Hur gör man om man har hund i hemmet och får hem ett gäng människor? 
Ska man kräva att alla ska älska dessa pälsbollar eller ska man anpassa sig? 

För er som inte vet så lever jag med en man i hemmet som är sjukt social.
Vår ytterdörr känns ibland som en svängdörr, på gott och ont!
Vännen Emeli konstaterade häromdagen att ”Ja, det är nog den enda
nackdelen med den killen, han är fan för social!” True Story,
man måste ha en släng av ”social-adhd” själv för att orka med helt enkelt. 🙂
Tro inte heller att mannen min har koll på hundarna och de regler och ramar
som jag satt upp för att folk inte ska bli nerspringna av två glada stora hundar,
nej nej.. Det har hänt att folk fått kassar nerrivna och med paniken i ögonen hojtat
på mig som fått styra upp situationen.. Sambon? Han står i hallen och kramas och skrattar.. Helt ovetandes om situationen som uppstår mitt framför ögonen på honom.. 

Hur löser vi det här? Jo, avgränsa ytorna. Även för min egna skull.
Det är inte alltid roligt att springa och vara hundpolis åt både tvåbenta
som fyrbenta, jag vill också umgås och inte bara rodda med djuren!
Känner ni igen er? Bra då är det dags att inhandla nedan!

– Kompostgaller Alternativ barn/hundgrindar
– Hundbäddar – om ni inte redan har detta dvs! 
– Riktigt goda ben. 
– Kamptrasa/Kampknut

Innan folket kommer ser ni till att hitta ett utrymme så att hundarna ser
er men får en egen plats som de inte kommer ut ifrån. In med bäddar
och ett gott ben och viktigast av allt, låt kamptrasan ligga där inne!
Då får hundarna en trygg plats från allt tjo och stim men om någon tvåbent
mot förmodan smyger dit så är kamptrasan något som faktiskt gynnar din träning!
För i ren extas och (lite stress) brukar hundarna grabba tag i denna trasa och
hoppas runt av glädje och så som människan iallafall oftast är funtad så brukar
denne då kampa lite med hunden och vipps så har din gäst ökat på föremålsintresset
hos din hund och du har under denna kväll fått lite gratis träning! Tack & Bock! 
Om man mot förmodan väljer att släppa ut hundarna från deras krypin
senare under kvällen får man vara lite med, tillbaka till hundpolis helt enkelt.

Självklart gjorde jag precis så, släppte ut hundarna och satte mig på soffan
med sömnbrist och en skrikande bebis. Efter en minut eller två kom verkligheten
tillbaka till mig.. Helvete..Folk har gått in och ut…Köksdörren..!
Jag flyger upp med bebisen i famnen, springer ut i köket för att se hur dörren
är vidöppen och Alta är borta.. Jag ut på trallen, skrikandes ”Hon är LÖS,
Hon är LÖS, Hunden, CHRIBBE, LÖS ALTAAA” 10 meter bort i mörkret
stod en överlycklig Alta med ännu gladare gäster och kvällsdramat var över..

Hur som, grymt bra Manshower och tack å lov för hundgrindar!
Grym kväll där både tvåbenta och fyrbenta var glada och nöjda.

Tack för all hjälp och fix, Det gjorde ni bra vännerna! ❤

🌸 Sara

Kommentera

