Skärrade hundar och hysterisk matte

 

Livet börjar bli väldigt bra här hemma, sakta men säkert hittar
vi våra rutiner. Hundarna har äntligen börjat komma ut med sin matte
på promenader och när ens draghund somnar nöjd som en liten boll
här hemma vet man att man har gjort något rätt.
Trötta hundar är nöjda hundar. Lite som trötta barn har glada föräldrar..? 
Eller man kanske inte får säga så, nu kanske en eller annan förälder där ute
blir upprörd över mitt nyfunna motto. Trött barn – Glad Sara.
”Hur kan hon säga så, oengagerade förälder!” Jaja, vänta bara det kommer bli
värre ju äldre han blir, sitt ni på era mamma-latte-träffar så njuter jag av
en sovandes unge medans jag tränar fyrbenta i skogen. Passout style! 

Hur som, denna dag hade gått väldigt bra, ungen sov länge = Vi här hemma fick
sova sammanhängande 5 timmar. Efter det tog jag ut hundarna på en 6 km
runda där Brooklyn chockade oss alla och gick lös en stund utan att dra iväg
på egna äventyr. Alta låg själv i hundgården utan problem i några timmar
och Brooklyn fick sig en stund med att tugga på leksaker innan hon
nöjt somnade i soffan med grabbarna. En grymt bra dag helt enkelt.

Tills det var dags för mig att byta blöja på denna nyfunna bebis som tagit över
här hemma. Till saken hör att jag har en tendens att typ ”försvinna” när det är
dags för blöjbyten.. Hundbajs alla dagar i veckan framför dessa blöjor. True story.
Men när sambon spände ögonen i mig och tydligt förklarade att nu ”Nu får Du byta.”
Ja då var det bara att snällt nicka och ta upp barnet för att byta.
Bara att gå till skötbordet och ta av blöjan. Självklart passade han då på,
den lilla hulliganen.. och skiter ner hela mig. Låt mig skriva detta igen.
Bajsar ner Hela mig. Han skiter för livet och jag får bajs över tröjan,
byxorna, golvet, han, skötbordet.  Paniken. Misären.

Jag skriker för livet – Sambon kommer springandes”Har du TAPPAT BARNET?!”
Hundarna flyger fram och kastar sig mot tvättstugan ”Matte mår du BRA,
vad HÄNDER?! Vem ska vi skydda dig ifrån?! ” Paniken. 

Där står jag, skrikandes, med bajs överallt och en väldigt nöjd bebis.
Hundarna kollade på hela scenariot för att vända tvärt och gå,
tydligen kände de att det kanske var lite väl dramatiskt för lite bajs.
Jag själv kände mig otroligt traumatiserad och slängde allt, precis allt
i tvättmaskinen för att sedan vägra blöjbyten resten av kvällen.

Livet. Paniken. Misären. – Jag bjuder på den.

🌸 Sara

Kommentera

