Nuvarandeliv.com

Just nu vet jag knappt vilken dag på veckan det är, att jag vet vad som är dag
och natt är genom att kolla ut genom fönstret och nästan all planering kring
besökare i vårt hem styrs å roddas av sambon. Hundarna verkar vara lika
slut som mig och katten börjar äntligen sluta sura och hänger med mig om
nätterna igen. Något som vart riktigt skönt under senaste dagarna är
att vi här hemma har delat upp oss lite vilket har gjort så att jag har kunnat
fixa och dona lite med hundarna. Klippa klor, tvätta ögon, leta fästingar,
låta hundarna springa av sig på gräset och bara få vara – Med mig.

Det här med att nu vara mamma är ju lite konstigt känner jag och om sanningen
ska fram så är det inte jag som taggar till inför barnvagnsröj som vi så fint kallar
det (Läs: Häng med andra bebisar) som de flesta mammor ser fram emot,
utan här hemma är det min sambo som står för denna bit. Ungen är två veckor
gammal och Ja, han har redan åkt iväg på bebisträffar, sambon skickar massor
med bilder och sitter och snusar med andra pappalediga. Ingen är lyckligare
över detta än mig som då passar på att fixa med hundar, prata lite för mycket
i telefon med vänner eller bara ligger i soffan i underkläderna och pillar mig i naveln.
Typ för att jag kan, Med absolut inget dåligt samvete. 
För jag vet också att snart, väldigt snart så sitter jag där, mitt under natten med
en grinig lilleman, en katt som skriker för att jag inte klappar på honom,
Alta som däckat vid ytterdörren och Brooklyn som kollar på mig med blicken
”Hur fan tänkte du när du tog hem den där?!” Jag försöker som vanligt ha
311 armar, prata snällt och hyssa innan jag kreverar, väcker sambon kastar över unge
och hoppas på en lättare natt, natten efter. Ja gott folk, välkommen till vår senaste vecka.

DSC_0632

#MittNyaLiv 🌸 Sara

Kommentera

