En helt vanlig lördag

Nu när min rygg äntligen har börjat hela ihop sig själv och ger mig möjligheten
att gå tillbaka till ett normalt liv så måste jag erkänna att jag faktiskt är rätt sämst
på det här med att skynda långsamt. Att jag på detta gick igenom ett kejsarsnitt
för lite mer än en vecka sedan är inte heller något jag lägger större vikt vid..
Jag glömmer fogbältet på promenaderna, jag går lite längre än vad jag
ska med hundarna, jag bär lite bara för att jag kan och det kryper i benen
varje vaken sekund om dagen tills jag, (färdig som artist) däckar på soffan.

Igår tyckte jag att det var dags att storstäda ur vardagsrumsdelen här i huset.
Ni vet, sådär grundligt. Typ torka av alla lister, damtorka och inte fuskdammtorka
när man torkar runt allt utan denna gång flyttade jag på alla saker och dammade
och dammade. Slängde in gardinerna i tvätten och bara var sådär superwoman – Yeah! 
Tills jag ställde mig på en palljävel och hela skiten bara tippar, med mig på.
Sambon vrålade något om att ”Nu får du för fan ge dig!!” och jag stod och kippade
luft tre meter bort. Alta kom springandes med minen ”Mamma, Mamma vad händer?!
Brooklyn? Ja, hon låg kvar på golvet och sov som en klubbad säl i vanlig ordning.

14359815_10153910170462423_2058150331_o

Ser ni Pall-Jäveln under fönstret?! 

Efter lite muttrande från sambons sida åkte han och lilleman iväg på äventyr
och jag passade på att dra på mig hundförarbrallorna för att ta hundarna
på en träningsrunda i skogen. Sagt och gjort så stod vi där i skogen och tragglade
kommandon, kontakt och hoppade bland stock och sten innan vi kom hem
och jag i mitt esse inser att det såklart blöder från snittsåret. Ja vad annars?
Hela universum tvingar mig till soffläge och Netflix tittande. Bittert inser jag
att jag kanske, bara kanske ska ta det lite lugnt iallafall i några dagar
innan jag kan gå bananas igen. Tills dess får väl hundarna tugga på några
extra goda ben, följa med husse på promenader och jag får ta och kolla klart
på Glee avsnitten som jag försökt plöja mig igenom senaste veckorna.

#MyroriBrallan.

🌸 Sara

Kommentera

