Nu sätter vi Brooklyn på utredning!

dsc_0999

Första gången var för lite mer än 6 månader sedan, Brooklyn började kippa
efter luft, slickade frenetiskt på golvet och svalde luft. Jag efter i panik
och sen släppte det. För varje nytt ”anfall” så har det blivit längre stunder
med detta beteende och mer intensivt. För lite mer än en månad sedan
hände detta igen och då fick jag panik på riktigt, Chribbe försökte ta ut henne
och hålla igång magen men hon la sig platt gång på gång. Tillslut samlade
jag alla de få krafter som jag hade med alla graviditetsbesvär och släpade henne
längst grusvägen, grinandes. När jag stod vid vår uppfart vek sig benen
och både jag och hund fick nog en stund när båda vi bröt ihop.

Efter det skickades en film till vår veterinär och man försökte hitta en röd tråd. 
Men hur mycket vi än vänder och vrider på det som händer så hittar vi inget samband. 

Så kom kvällen häromdagen, så hände det här igen och jag ser hur hon i panik
tillslut kastar sig mot väggen och sliter loss två bitar tapet, rakt från väggen.
Jag vrålar till och hon slutar direkt, kommer in till mig och fortsätter
med sitt frenetiska kippande, hostande och sväljer luft. En stund senare var
även detta anfall över men nu har vi fått nog här hemma, det är dags
att göra en grundlig ”från topp till tå” utredning, det här måste bara få ett slut.
Så nu påbörjas en omfattade utredning. Blodprover togs under gårdagen
och om man inte hittar något via proverna kommer vi som nästa steg
söva Brooklyn och se över hals samt mage med kamera.

Jag måste erkänna att jag är rädd, ledsen, chockad, stressad..
Vad är det som händer och hur kan vi komma i hamn med detta?
Men som vanligt, genom att lägga sig ner handfallen händer inte ett skit,
även denna gång är det bara att torka bort tårarna, kavla upp ärmarna
och ge fan på att komma i hamn med detta. För hennes skull. ❤

DSC_1085

🌸 Sara

3 thoughts on “Nu sätter vi Brooklyn på utredning!

  1. Men fy va läskigt! Jag hoppas ni hittar nåt snart, nåt som går att göra nåt åt! Skickar massor med styrkekramar å tassar till er alla!

    Gilla

  2. Pingback: Steg 2 i Brooklyns utredning | Passout!

Kommentera

