Nu är den tvåbenta här!

Herregud vilka dagar! Jag har jobbat som en dåre för att få i hamn det sista innan
jag går på min månads mammaledighet från alla hunderier förutom djuren
här hemma såklart och när man tror att man är i hamn och enligt plan så ja..
Bestämde sig lilleman för att komma till världen två dagar tidigare än planerat.

Såklart.. Otåliga jäkel!  😉

Tur i oturen var vi redan på sjukhuset för att få sista informationen kring vårt
planerade kejsarsnitt när allt detta hände och när jag väl insåg vad som
komma skall gick telefonen varm. Fan hundarna låg hemma och sov ovetandes,
hundvakt var ju ordnat från torsdag och framåt! Att jag dramatiskt skickade iväg
sms där jag bokstavligen skrev ”De ligger inlåsta i hallen!” typ som att de skulle
dö om ingen hämtade hundarna inom en timma.. (Läs; jag kanske var lite dramatiskt..)
Självklart gjorde det bara familjen ännu mer stressad och innan de visste ordet av
det så satt två glada hundar i bilen hos Göran och när Brooklyn lämnades av fick
Alta panik. Jag lovar att hon tänkte ”Och vart fan ska Brooklyn..?
Vem är du i fram? Herrejävlar, jag blir kidnappad!!!
” (vet inte vem hon fått
detta dramatiska beteende ifrån..
) Stackars Göran som körde fick testa sig på en biltur
med en skrikandes Alta som klättrade runt i bilen.. Kaoset.. Herregud.

Jag vet inte hur men som vanligt så lyckades de få ihop hela logistiken och några
timmar senare kom vår ”Lilla J” även kallad Lilleman till världen genom ett akut kejsarsnitt. Jag som annars är rätt duktig på att inte visa mina känslor måste
faktiskt erkänna att det kom en liten tår eller typ ett jävla vattenfall när jag hörde
den där lilla ungen och när jag väl var tillbaka med sambo och bebis efter
några timmar på uppvaket så vart jag sådär töntigt kär som alla pratar om.
(Självklart bombade jag hundvakterna och ställde tusen frågor om hundarna)
men där emellan så föll jag pladask för vårt nya tillskott i familjen!

Två nätter senare fick vi packa ihop och åka hem och innan vi visste ordet av det
så stod två glada hundar här hemma och undrade vad som låg i vagnen!
Hur det har gått med djuren kommer jag självklart skriva om men det får bli i
nästa inlägg, nu ska jag och Brooklyn krypa ihop på soffan
och mysa framför Glee. Lilleman sover med pappan sin och Alta ligger
däckad i hallen med sin kampknut mellan tassarna..
Ja vi alla är rätt slut efter dessa dagar så nu behöver vi bara få vila lite
och landa som familj, tvåbenta och fyrbenta. 🙂

Ett Stort tack till alla er som skickat gratulationer och lyckönskningar! ❤
Massa kärlek! 🌸 Sara

2 thoughts on “Nu är den tvåbenta här!

Kommentera

