Snart byter vi ut jogging mot dragselar!

DSC_1126

En otroligt bra joggingsäsong har dragit förbi oss här i Uppsala,
under de inte allt för varma dagarna har hundarna inte bara fått
löptränat utan cykeltränats massor, vilket de älskar!
Både drag och DW träningen har fått stå helt stilla pga. värmen speciellt 
för vår Alaskan malamute dam som helt enkelt har lite för mycket päls
på kroppen för att klara av att hantera värmen som blir.

Jag får ofta frågor kring vad man ska ha för sele till sin hund, många känner sig
förvirrade och en aning vilseledda och jag håller med, det är en jävla djungel
där ute kring hundutrustning. Tyngd på selarna, tryckpunkter, känt märke
eller familjeföretag, gult, rött, dyrt eller billigt.. Ibland känns det som att
man har testat allt, allt och lite till.

Så kände vi också, tills vi hittade selarna som vi idag använder.
Hela våren och sommaren har vi använt en joggingsele på hundarna från
Baggen.se det som är bra med denna sele om ni frågar mig är att
den är otroligt lätt, skaver inte, kostar inte multum och finns i olika färger!
För mig är det otroligt viktigt att det är enkla prylar, gedigna som man drar på
hundarna, lätta att tvätta, i roliga färger och att jag kan byta ut produkterna utan
att gråta floder när plånboken öppnas! Jag vill inte ha massa dutt-dutt som
inte ger oss någon funktion alls. Jag vill ha saker som fungerar och som har funktion!

Det här joggingselet är ett sele som vi älskar och då har vi faktiskt olika hundtyper
här hemma och har haft möjligheten att se hur de fungerar för varje hundtyp.
Efter dessa månader kan jag kaxigt säga att joggingselet fungerar lika bra på
draghunden, amstaffen som på syrrans bordercollies! Bra grejer helt enkelt! 

Info kring Joggingselet hittar ni Här.

baggen4DSC_1088

Det vi alla har märkt nu är att sommaren börjar gå över till någon slags höst.
Halleluja säger vi här hemma då! Då kan vi snart byta ut joggingselarna till dragselarna!
Det är nästan så att jag i smyg vill ta in joggingselarna, slänga in dessa i tvättmaskinen
och börja plocka fram all träningsutrustning inför hösten, men jag får dämpa mig en
aning och ge det en stund till. I oktober drar vi igång träningen för draget och då
kommer det ännu ett inlägg kring selar men då går vi från jogging till drag!
Håll ut! 🙂

baggen5

🌸  Sara

2 thoughts on “Snart byter vi ut jogging mot dragselar!

Kommentera

