16 dagar kvar

Nu gott folk säger min gravid-app att det bara är 16 dagar kvar.
(Ja, jag laddade tillslut hem den där jävla appen.)
16 dagar kvar tills denna otroligt jobbiga väg äntligen får ett slut,
när vår lilla grabb får bli en del av vår familj och till när jag kan påbörja min
rehabilitering med dunder och brak! När jag på riktigt kan gå ut med hundarna,
ta in hästen och borsta på honom, peta i trädgården och kunna köra bil igen.
Nu förstår inte hur mycket jag saknar att köra bil.. Att kunna åka och handla själv,
eller att känna tyglarna mellan fingrarna, springa i skogen med Alta…
Jag saknar min kropp men snart kommer jag att få tillbaka den igen. Nu trampar
jag runt inför dagen med stort D lite smått otålig, rädd och nervös. Ta alla känslor
och mixa ner dom så har du känslorna som svämmar över i min skalle för tillfället… 

I denna känslostorm bestämde sig en av mina fina vänner att köpa med
bästa lunchen (Spånga macka, finns det något godare?) och tutade hit
för att hålla mig sällskap. Sagt och gjort så satt vi här ute på trappen,
jag fortfarande klädd i pyjamas och Amy lekte loss med hundarna.
speciellt roligt för tjejerna var det när Amy bestämde sig för att lägga sig raklång
ner över gräset och locka på hundarna… Ja vad händer då? Två galna hundar
som ska pussas, leka och sitta nära (läs: PÅ) deras lekkramrat på två ben..

Jag skrattade så att jag grät och kameran gick självklart varm.  🙂

En grymt bra dag som behövdes både för mig och de fyrbenta. ❤
Nu checkar vi ut här hemma på soffan, trötta och glada efter denna dag!

🌸  Sara

Kommentera

