Nu kan vi lata oss ännu mer!

Äntligen, äntligen är stängslet uppe! Att detta underlättar hundlivet en aning
förstår de flesta, men i vår situation där min sambo faktiskt gör i princip allt och
tar hand om mig pga. nuvarande situation så är detta verkligen guld!
Sista kissen kan faktiskt få ske på tomten istället för att han ska ut och gå med
hundarna. När de ska in i hundgården så kan de glatt springa in där själva
medans man plockar rent där inne och byter vatten. Det är ofta
små sakerna som underlättar vardagen och sambon min behöver det just nu.

Så hur vart byggandet? En spaljè mellan hus och garage åkte upp och sen så åkte
det även upp 50 meter viltstängsel med stolp. Rekommenderar detta till
hundägare med större hundar! Små hundar tar sig igenom dessa hål och igår så
fick jag faktiskt ta Brooklyn åt sidan och förklara för henne att
Du inte får trycka igenom skallen genom hålen för då kommer Alta
också lära sig det och då har vi slängt några tusenlappar i sjön och det orkar
jag faktiskt inte. Sköt dig nu som den 7 åriga amstaff du är!
Brooklyns reaktion på hennes lilla utskällning av matte var att total ignorera
sin matte resten av dagen.. Offentliga utskällningar är under hennes
värdighet vilket hon visar starkt! Men efter det håller hon sig ifrån stängslet
med sitt lilla amstaff huvud.. 😉

 

Ramen till Spaljèn sattes upp mellan garage och hus. 

 

spalje

Spaljèn klar med en större grind! Ser ni katthålet längst ner till vänster.. 😉

DSC_0613DSC_0614
DSC_0609

Jag kan numera starta mina mornar med en kopp kaffe på trappen och hundarna kan gå runt på tomten och lukta, kissa och bara vara under denna stund.
Jag har tidigare försökt att dricka morgon kaffet, ta en cigg, ta det där samtalet i headsetet samtidigt som morgonpromenaden med koppel, katten som retas och glada hundar skall göras. Klart man lyckas men den där stressfaktorn brukar stå en upp i halsen haha!

Med detta stängsel kan jag alltså vara lite latare mellan varven, sambon slipper svära under sista rundan och hundarna kan ha sina brottningsmatcher utan att linor
och koppel är precis överallt och ingenstans… Vardagslyx för hundägaren helt enkelt!

🌸  Sara

4 thoughts on “Nu kan vi lata oss ännu mer!

Kommentera

