Det kliar i fingrarna!

DSC_0917

Sedan mars har jag lagt hela mitt liv på vänt, eller iallafall allt som jag vill göra som innebär att röra på kroppen har snällt fått vara. Fruktansvärt jobbigt för en
energigalen brud som mig. Jag vill så otroligt mycket som jag inte kan göra och det,
just det gör mig helt jävla galen.

Nu när jag börjar se ljuset i tunneln så börjar det klia i fingrarna något enormt.
Det är faktiskt bara en månad kvar tills kroppen får en chans att börja komma tillbaka! 
Jag vill bara kasta på hundarna selarna och ut och träna, ut med hästen i skogen,
börja inreda i hundrummet, smygbygga en ny hundsäng och rensa riset på baksidan.
Måla staket och sätta upp nätet. Åka till uppfödaren och leka med hela gänget där,
tvinga ut Brooklyn på en träningsrunda i Ursvik och åka land och rike till olika hotell.
Jag vill dricka lite sangria med en vän och ta långa promenader på landet,
irritera sambon mer än vanligt och pilla i hundgården. Jag vill till&med mocka
hästskit fyra dagar i veckan! Jag vill helt enkelt med gott samvete chrasha
i soffan när kroppen är helt slut efter en dag med frisk luft och spring.

1234856_10151712621002423_1081504929_n

Bruksklubben med Finaste Aragon 

10984623_10152919837757423_781532694323648887_n

Barnmarksträning med tjejerna!

Så älskade läsare, Tack för att ni orkat följa mig dessa månader även om hundträningen från min sida inte har legat på topp! Tack för alla fina ord och stöttning när jag velat dra täcket över huvudet och komma tillbaka i ett senare liv. TACK för att ni stöttat mig rakt igenom när människor ifrågasatt pusslet med barn och djur. ❤ Nu är det nästan precis
en månad kvar tills lilleman kommer, efter det blir det rehabilitering tills jag är helt tillbaka efter foglossningar och kejsarsnitt men snart, väldigt snart kommer hundträningen dra igång igen, lagom till barmarksträningen och
förhoppningsvis så får vi även en valpdos här på hemsidan inom några månader…

Fram tills bebisen är ute så dämpar jag kliandet i fingrarna med att leta inredning,
nya stolar till matsalsdelen här hemma och fina ramar till hundarnas bilder som
skall upp i hundrummet. Läser vidare i tidningarna Hundsport, Härliga hund
& Brukshunden och taggar till inför ännu en höst fullspäckad med hund!

🌸  Sara

2 thoughts on “Det kliar i fingrarna!

  1. Jag rider och pysslar i stallet fortfarande trots att jag är i vecka 27! Abstinensen har varit för stor, men nu ska jag försöka trappa ner och rida lite lugnare. Dock får abstinensen åtminstone dämpas med skritturer ute på min fina springare :’D

    Liked by 1 person

Kommentera

