När man inser att bilen inte räcker till

Jag börjar inse att det här med bil är något jag måste fundera på lite mer,
jag har en liten söt pärla till Seat. För att få in hundarna får jag pussla,
hålla in svansar och hålla ner huvuden innan luckan stängs.. Det är en
chansning varje gång och om polisen åker förbi är kommandot LIGG det
som skriks till hundarna i bilen!
Ni vet en sådär där liten tjejbil som hundarna
faktiskt inte riktigt får plats i. Därför har sambon en volvo, stor sak där
hundar och barnvagn faktiskt får plats med lite tetrispusslande.
Det är lite på gränsen med två stora hundar, unge och inom ett år kommer
vi ha fler hundar här hemma speciellt om Alta får valpar så är planen att
behålla en av dessa om man fastnar för någon.. vilket man antagligen,
handen på hjärtat kommer göra.. För typ alla.
Så redan där är vi uppe på tre stora hundar, barnvagn, oss, unge..

Att sitta och ständigt köra två bilar (Pax för hundarna!) är väldigt orealistiskt
tre bilar i hemmet är bara dumdristigt och volvon kommer inte ryka.
Vilket betyder att hur mycket jag vänder och vrider på mina bilproblem så
kommer min pärla till bil försvinna till nästa sommar och bytas ut till en
mer ”passande bil.” En mer passande bil är alltså en bil som kanske inte
är den roligaste på stan och då jag hellre går en mil om dagen innan
jag skaffar mig en jävla minibuss som sambon tjatar om så kommer det bli en skåpis.
En liten skåpbil som fylls med burar och annat smått och gott för att hundanpassa, barnanpassa och såklart.. Sara anpassa. Vi ska ha bästa högtalarsystemet och backkameror men viktigaste av allt, lite ordning och reda för alla hundprylar
som kommer få följa med i denna skåpis.

Jag ser att många väljer detta alternativ till deras hundar och letar nu med
ljus och lykta efter inspiration för hur man på bästa sätt inreder skåpet
för att få det så bra som möjligt. Hur har ni andra gjort? Tips emotses! 🙂

Namnlös

🌸  Sara

Kommentera

