Love is in the Air!

Vi har lite mani har borta. Både jag, Johanna och Emeli studsar,
planerar och myser runt med det där leendet på läpparna.
Fullt ös medvetslös inför en planerad kull med Karak vilket ni alla kanske
märker i era flöden.. Bilder, kommentarer och blogginlägg..
Förlåt för Hetsen men alltså ÄNTLIGEN! Jag är så taggad och glad över
det här så jag svävar på små fluffiga moln!

Grannen frågade glatt, ”Men bebis och valpar? Det bli väl bra!”
Jag kliade mig lite lätt i huvudet med kommentaren; Bebis? Ja juste den lilla detaljen..
Äh vad gör det! Vi har löst värre pussel förr folket!
I september kommer bebis
och då paras Alta.
September Delux helt enkelt!

skc3a4rmklipp

Det som är så otroligt roligt gällande denna parning är att jag har fått möjligheten
att få följa Karak senaste halvåret då Johanna är en otroligt fin vän.
Vi här hemma älskar Karak. Jag som jobbar mycket med mina tankar och idéer
kring våra fyrfotades psyken har verkligen velat se att Alta paras med en malamute
som har samma föremålsintresse som henne och som är relativt lätt att få kontakt
med för sin ras. Karak är lite som Alta i sin skalle fast med mer drag och det gillar jag!

Nu är det dock inte jag personligen som roddar i detta då jag som ni vet inte har
någon erfarenhet av avel, har ingen kennel och har ingen avelsutbildning i ryggen.
Nej, Avelsrätten ligger hos uppfödaren och jag ser detta som en fin möjlighet
att suga åt mig all info, alla steg, Ja allt jag bara kan och lära mig på vägen.
Vem vet jag kanske hinner bli färdigutbildad så att jag kan göra en första
mentalbedöming på de små valparna! Men det tar vi då! 😉

picmonkey-collage

Alta – Karak

🌸  Sara

Kommentera

