Att få fylla på energin.

Sambon min har äntligen semester vilket betyder att jag får lite sällskap om dagarna,
att jag kommer utanför hemmet och att jag får se annat än dessa åkrar.
Så vi försöker göra små dagsutflykter, sambon kör, hundarna hänger med
och jag med mage och rygg följer glatt med bakom hojtandes ”Vänta på preggot!

Just nu mår jag faktiskt väldigt bra efter omständigheterna, kanske för att jag
är en person som suktar efter den sociala biten, efter lite fart och fläng
innan jag kan pausa i naturen med tjejerna. Detta har lite snällt tagits ifrån mig
under denna preggo-period men med lite hjälp av sambon så får jag i alla fall
tillbaka en dos energi igen innan ungen kommer och man kan börja
komma tillbaka till vardagen igen utan denna ständiga värk i kroppen.

Att vi då planerade in en tripp till vår uppfödare var en självklarhet!
Vi möttes i vanlig ordning av en glad Emeli, ylande Alaskan malamuter
och glada Australiensare!  Valparna har växt så det knakar och när
vi väl åkte vidare mot Uppsala satt jag där i bilen med ett töntigt leende i fram.

DSC_0117

Valparna – Växer så det knakar! ❤

In på ett litet grekiskt hak mötte vi Johanna (Shenanigans) och hennes kille,
åt god mat, skrattade och pratade, hundarna fick sig en kärleksdos och självklart
så föll sambon min för Karak så en liten promenad med hundarna till bilen vart det också,
Chribbe med Karak såklart! Är man en Malamute-älskare så är man! 😉

DSC_0157

Hela gänget! 

En underbar dag fullspäckad med fina människor, hundar och skratt.
Helt enkelt fylla på energin.  🌸  Sara

2 thoughts on “Att få fylla på energin.

  1. Ååh, va roligt! Först träffa Emeli och alla hennes vovvar! Sjukt avis! xD Och sen Johanna med hennes fina vovvar! Även där är jag avis! Men kul att du fått lite ny energi!
    Och grattis till blivande parningen!! 😀 ❤

    Liked by 1 person

Kommentera

