Ibland händer mirakel

Något som jag inte delat med mig av här på bloggen är att vi i våras var inne
med katten hos veterinären. Det de upptäckte då var dåliga njurvärden
och en strikt diet med specialfoder lades upp på schemat inför nästa koll.
Så vi har vetat om att dagen idag komma skall.
Prover som kan göra så att han idag kan få sin dödsdom.

Jag har valt att se väldigt positivt på denna dag trotts omständigheterna.
Tänkt på vilket bra liv han har haft under sina snart 15 år med mig,
att han och jag gått igenom massor sedan dagen vi hämtade honom när jag
var sisådär 12-13 år. Att han är en av de häftigaste katterna jag mött
under mina år och att jag då har haft turen att få sova med han varje natt.
Vilken grej, vilken lycka. Det ska jag tänka på om det här är hans sista sommar. 
Det och inget annat. Att bli sådär hysterisk och vilja lägga mig ner och dö
om det är så att hans tid i detta liv är slut.. Nej det ska jag inte göra denna gång.
”Idag är vi starka.” – Sa jag högt till mig själv i bilen innan hela halsen tjocknade ihop
och tårarna började rinna. ”Stark Sara, var stark, För i helvete jävla grin-olle, STARK!

Väl hos veterinären möttes vi av personalen som glatt sprang fram till vår
älskade misse.”Åååh kolla men är det inte Lilla Softiisen?!” Han njöt av
all uppmärksamhet och i vanlig ordning så gick allt smidigt under besöket.
Lilla katten min kröp ihop i mina armar och började spinna..
Bara sådär, rakt upp och ner. Folket, gråtfesten var nära..

Så fick vi äntligen resultaten. En chockad veterinär kom ut med en lapp och
berättade att hans värden blivit bättre, så bra så att vi inte behöver gå efter dieten.
Jag satt bara och gapade hörde något om  ”Hans värden är som en 4årings katt!!
I mitt huvud cirkulerade det bara.. ”Men han är ju 15 år..
Det här är ju hans sista sommar? Han är ju sjuk?

Bör jag tillägga att jag svävar på moln? Att jag är så lycklig så att jag bara vill gråta.
Att min älskade misse kommer fortsätta sova med oss om nätterna,
pussa på Brooklyn, leka med Alta, stånga hundarna i benen,
gå till grannarna och följa med på kvällspromenader..

Tydligen kan mirakel hända och att jag tackar universum från hela mitt hjärta
över att vi får lite längre tid tillsammans än vad jag trodde. ❤

DSC_0033

🌸  Sara

2 thoughts on “Ibland händer mirakel

Kommentera

