Preggo-Gnäll

Ursäkta mig för dåliga uppdateringar, ja precis överallt.
Anledningen? Livet som preggo är den stora anledningen,
vi backar bandet och beskriver denna vecka bara.. 

Måndag – Ont i fogarna. Soffliggandes hela dagen.
Tisdag – Samandragningar, låg på soffan till 16, 00
Tisdagnatt/Onsdag – Kräksjuk och spyr som en gris.

Jag är alltså nu inne på vecka 31 med detta helvete. 
Varje dag har vart en kamp sedan vecka 10. 
True story.

Så… Till alla gravidtidningar, program och ni på gravid grupperna över FB.
Hur och När är det så jävla fantastiskt att vara gravid? 
Det där magiska, mysiga, fluffiga.. När kommer det?
Alla målar upp dessa månader som magiska, underbara.
Jag tror faktiskt att ni Ljuger. Rakt upp och ner, Ljug!
För jag börjar bli jävligt less nu faktiskt. Nu vill jag inte mer.

Chribbe går runt här hemma med ett flin på ansiktet och kläcker ur sig
”Ja men visst är det fantaaaastiskt att vara gravid? Eller vad säger du Sara?” 
Jag kollar då självklart på han med minen ”Vill du ha spö eller vad händer?
Men lite såhär är det, alla och då menar jag ALLA ska alltid förklara för oss hur
jävla fantastiskt det är. ”Vadå han sparkas så mycket så att du har konstant ont i magen?
Ja det kan bli så men det är väl jätte bra att han mår bra? Det är ju fantasiskt att vara
gravid, du ska vara glaaad
.”  mm, superglad när jag har gråtfest på soffan för att jag
har så ont och inte har kunnat ha ett liv sedan mars. Verkligen superglad när jag
ligger över toaringen och spyr som en gris, samandragningar så att man inte kan
resa på sig och så himla GLAD när allt snurrar och man håller på och svimmar
för att blodtrycket gått bananas. SÅ JÄVLA FANTASTISKT.

 

Jag inser att det här med att vara Gravid är inte riktigt min grej. 
Inte alls faktiskt. Så.. Kan man pausa nu? Reklamera? 
Öppet köp 30 dagar? Backa bandet? Inte det? Okey..
Då fortsätter jag ligga här på soffan då med en snarkande
Brooklyn och en Alta som varje halvtimma lyfter på huvudet
och kollar på mig med en orolig blick.. Räknar ner dagarna tills
liten är här och tills jag kan få tillbaka livet igen. Bitter? 
Nej, Nej… En aning kanske.. – Preggognäll folket. Jag bjuder på den. 🌸  Sara

670d7baf33e380bd303a4b0fd52faaa8

4 thoughts on “Preggo-Gnäll

  1. jag har en teori här; det SKA vara så himla underbart att vara gravid, så då lockas nog många av att lägga upp en sån bild på facebook och andra medier… likadant när det gäller allt möjligt, folk ljuger, förskönar och skryter på facebook.. i verkligheten är det andra toner. kanske låter negativ, men det är i alla fall den uppfattningen jag har fått.. det är viktigt att bara få vara gravid och tycka att det är SJUKT JOBBIGT! You go girl!

    Liked by 1 person

  2. Håller med dig.. Man ser ju detta mönster i princip allt men det här med barn är så otroligt laddat å känsligt, det tar en helt ny nivå än vad jag är van vid.. Men jag vägrar ljuga å försöka så får väl folk tycka vad de vill! 😉 Tack för peppen! ❤️

    Gilla

Kommentera

