Veggotips till den nyfikna

Sambons grabbgäng har en härlig tradition som innebär att
även de får sig en babyshower, fast i deras värld heter detta alltså
Manshower. Det har fixats och donats inför denna Manshower och idag
när Chribbe åkte iväg för att hjälpa till med hans systers flytt så vart han
kidnappad av grabbarna och jag vart gräsänka för halva helgen.

Tur för mig tog han min bil och lämnade sin som det är automat på!
Det gillar vi för den bilen kan jag köra korta rundor med utan
att ryggen kollapsar. Så jag passade på att handla lite veggomat för kvällen
och godis såklart! En kort runda med hundarna i regnet och såfort vi
kom hem tändes brasan! Så nu sitter vi här, jag och alla djur framför brasan
med en stor kopp te i min nya Take-away mugg där man enkelt kan ta av locket
och använda porslinmuggen som ja.. en helt vanlig mugg. Multitasking!
Sen att den är helt sjukt söt för under 100kr är ju också bara ett plus! 🙂

DSC_0967

Min bästa blommiga vän! Alltid kaffe eller Te i denna! 

Något som folk frågat mig lite kring på senaste är var jag hittar goda, enkla
Veggo recept. Det känns faktiskt som att fler och fler är väldigt intresserade
och kan tänka sig att skippa köttet emellanåt för att äta lite vegetariskt
men man vet bara inte vad man ska tillaga. Det är ju en jävla djungel där ute!

DSC_0970

Så jag tänkte bidra med vad jag ska äta ikväll, en super enkel rätt som jag ofta
gör här hemma med lite olika innehåll. Då sambon är borta kan jag glatt
gå lös på mina kidneybönor som han alltid rynkar näsan åt.
Ikväll blir det alltså en Pastaröra, Sara style! Yeah! Hur som, den här rätten är
pinsamt enkel, du väljer själv hur mycket eller hur lite av varje grej du har i.
Perfekt ”Äta solo mat.”

Jag kokar upp pasta, steker på lite aubergine och squash.
Blandar ner detta i den färdigkokta pastan, i med kidneybönor,
pesto och toppa med fetaost. Lite sallad på sidan av och bröd uppskattas alltid!

Done Deal och middagen är klar!
Super enkelt, billigt, gott och bäst av allt.
Inga fyrfotade i maten.

DSC_0981

Om detta inte låter så smarrigt och du bara måste få tag på ett bra recept
så kan man alltid gå in och kika Här i bloggen ”Jävligt gott” han har många
bra recept som man kan testa, annars måste jag erkänna att jag har denna länk
Här som snabblänk på telefon… Arla jag gillar ert utbud på recept! 🙂

🌸 Sara

Kommentera

