4 år av saknad.

Jag saknar dig Amy. Inte en enda dag går utan att jag tänker på dig.
Idag 4 år senare så är det i alla fall lite lättare att andas,
jag har lärt mig mer på vägen och rätt ut många frågetecken kring den dagen.
Den där hemska, hemska dagen när allt hände.
Många sanningar har tvingats att kommit fram från berörda och involverade
har mått fruktansvärt dåligt. Utredningar har gjorts och jag kastade mig ner
i en omfattande utbildning för att förstå och kunna förhindra.

Det som hände önskar jag inte min värsta fiende,
det var en stor bit av hjärtat som maldes sönder och som aldrig riktigt
kommer hitta hem igen. Men värst av allt har nog varit att inse
att du aldrig mer kommer vara vid min sida, inte i detta liv i alla fall.
Att acceptera detta har vart allt förutom enkelt och vissa dagar
kan jag svära på att jag ser dig här i hallen, tassandes mot trappen
för att lägga dig bland alla duntäcken på övervåningen med katten…

27 juni 2012 dagen som krossade livet jag hade,
som vände upp och ner på allt,
som jag kollar tillbaka på med avsky och sorg.
Tårarna verkar helt enkelt aldrig ta slut och hjärtat sprängs av saknad.
Underbara, älskade Amy jag skulle göra allt och lite till för att få tillbaka dig. ❤

amyochcoronaDSC01062DSC01084

Alis volat propriis 🌸  Sara

Kommentera

