Lyxhundmamma nästa?

Det här med att bo i hus har ju självklart sina fördelar. Speciellt när man bor ute på
landet. Hundarna kan springa på tomten, inte så många grannar som kan irritera
sig över bjässarna och man kan som jag så fint vill uttrycka det:
Ha på så jäkla hög musik som man vill. Ingen störningsjour här inte! Yeah!
Sen att detta händer cirkus en gång om året.. Ja det är en annan femma.
Vi kan om vi vill. Den friheten gillar jag. Spotify – Here I come!

Men utöver alla fördelar så finns det en sak som inte alltid är så himla rolig.
Du måste lösa alla problem själv. Lite som när vattnet sluta fungera
och jag ringde kommunen..

– Hej, vårt vatten är brunt.
– Ja då får du ringa din värd.
– Min värd?
– Ja, den som äger huset.
– .. Men det är ju jag!?

21 årig blåst brud, ja hej det var jag. Livet i villa.

Nu var det dags för att göra rent vår trall. Den där lilla trallen på cirkus 80 kvm
efter att snickaren här hemma gick bananas och gjorde ett ett trädäck
som klassas som områdets dansbana. Jag med min dumma rygg fick uppgiften:
”Stå med vattenslangen å spola” och sambon skrubbade med såpa för livet.
Jag var väl sådär koncentrerad med vattenslangen i en minut eller två innan jag började
bada fötterna, klia Alta på magen och sjunga en sång.
Detta uppskattades inte av sambon som muttrade något om:
”Barnfasoner! Du får ju vara lite med! SLUTA spruta ner mig med vatten för i Helvete!!”
Ja ni hör ju. Världens tråkigaste sambo. Min reaktion på hans vredesutbrott liknade
något av en treåring.. Fnissandes, studsandes över trallen tills han vart helt galen och
 då var inte livet lika roligt längre och jag ville bara lägga mig ner och gråta. 5år.nu
Istället satte jag mig vid Alta och surade. Livet med en uttråkad preggo-sambo.

Efter mycket om och men vart trallen ren och utemöblerna likaså. Att det snart kommer
stå en burk med färg och en pensel till mig för att måla om dessa möbler..
Ja den känns inte heller sådär tipp-topp rolig.

Lite nu jag vill ha en hyresvärd att ringa till och be att ordna saken åt mig,
eller en miljon på kontot så att man bara kunde anställa folk till allt förutom
Hunderiet. Eller en assistent. En assistent som kan laga god veggomat,
älskar barn och är jävligt händig. Snygg får du också vara så att jag kan ha lite
ögongodis tills sambon kommer hem. Då kan jag pyssla med hundar,
alla projekt därtill, en jourhund eller två och baka de dagarna bakmaskinen lockar.
Helt enkelt en Lyx-Hundmamma. Njuta av livet med hundarna här hemma,
klappa på misse och hjälpa utsatta hundar till nya hem i tid och otid!
Yeah. Lyxhundmamma står på the bucket list.

Fram tills dess tar jag som resterande svenssons och gör en matlista för
kommande vecka. Kollar upp vilka butiker som har rea på renoveringssaker
som vi behöver till sommarens fix här hemma och säger Hallelulja
över att inkomsten täcker några påsar godis, kanske en trisslott också..
Man vet ju aldrig.. Plötsligt händer det! 😉


🌸 Sara

Kommentera

