Ofrivillig Babyshower

Att vi sticker iväg och joinar familjens söndagslunch eller middag
börjar bli standard här hemma och när de då föreslog en födelsedagslunch
för mig den här söndagen så var det verkligen inget konstigt alls.
När jag väl masade mig upp ur sängen där runt elva tiden,
med ryggont och trött som ett as efter en kväll med födelsedagsmiddag
och lite mingel med vänner så var jag rätt… Slut som artist. Ryggen var i 2 delar.
Jag stod och velade en stund vid kläderna.. Mjukisbrallorna eller jeansen..
Se ut som en hemlös eller vara lite sådär hel och ren iallafall.. Jag gav det en
ansträngning och slängde på mig jeansen. Vilket jag är rätt glad över
nu måste jag erkänna! Även en liten dos med maskara åkte på!

När vi rullade in med bilen på uppfarten och såg alla ballonger i fönstret
kläckte jag glatt ur mig ”Åh de har satt upp ballonger för att jag
fyller år, gullisarna jag bara älskar dom!” När vi väl kom in möttes jag
av hela familjen Sparrdal och se på fan, även systern Mickis (läs: är i tid)
och hon kollade på mig med kommentaren ”Ni är sena!!! Vi är hungriga.”
Jag kollade på henne och kände bara, Vad fan skämtar hon, hon är
ALLTID sen och nu kommer vi, 4 minuter för sent. Syskonkärlek delux. 

Innan jag ens hann ladda upp för mothugg så ploppar det fram massor med
tjejpolare och verkligen vänner från alla olika umgängeskretsar och det
här gick verkligen inte ihop i mitt huvud!


Så när tjoet började lägga sig och allas stora glada ögon kollade på mig så
vände jag i dörren, flydde fältet, grät som en gris utanför ytterdörren,
andades i en fyrkant som andningstanten så fint lärt mig, (det nervösa preggot)
och gick in igen. Helt skakis och grinandes fick jag en helt underbar babyshower
trotts alla månader som jag surt endast sagt till familjen:
Jag ska fan inte ha någon jävla babyshower med någon jävla blöjtårta!
Tack för att ni inte lyssnade på bittertjejen och tack för blöjtårtan.Jag älskar den!



Jag inser nu när allt är över att jag antagligen verkade vara lite smått tappad
under dessa timmar. Jag visste inte vad jag skulle säga och när jag väl försökte
så var jag sekunder från att bryta ihop. Gråtstunder var ungefär varje kvart.
Helt ärligt. Jag kunde ju för fan inte ens läsa tackkorten för att jag bara grät
och när Amy läste upp detta fantastiska kort… Ja, då var det på nivån;
Om jag låter alla tårar komma ut – då finns det fan inget stopp!

Nu sitter vi här,
& framtiden ett faktum är
Någon som du kallat Alien,
Låt mig aldrig få höra det igen!
Snart är det dags,
Förvånar mig inte om ni köper hem en tax.
Little ”J” kommer för att stanna,
& Vi alla finns för att servera dig med en kaffekanna.
Berg & Djupa dalar – Allt är sant
Men jag vet att du kommer klara det Galant!
– Puss på dig, Vår vackra tjej! ❤

Så det jag ville få fram skriver jag helt enkelt ner nu istället.
Att jag är så otroligt glad över att jag har mina vänner och familj runt mig.
Att ni fått mig att tro på livet, att våga drömma.
Ni har stått ut med alla mina dumma idéer, ibland rätt grova språk,
konstiga killar under åren och hela zoot som jag dragit runt på som en annan Noahs Ark.
Att jag med er hjälp (och kannor med kaffe) lyckats göra saker som många inte trodde
jag skulle klara. Att jag idag med min stora kärlek kommer påbörja ett nytt kapitel
som kommer bli omvälvande, spännande och helt jävla grymt och det för att ni finns här! Det är ren och skär lycka att att vår lilla ”J” kommer få omges med er och jag är
så otroligt mållös över hur fina människor jag faktiskt har i mitt liv, vårt liv.

Tack för att jag får vara en del av era liv och Tack för att ni redan nu
välkomnar Lillen så otroligt fint som ni gör. Känslan är obeskrivlig. ❤

🌸 Sara

Kommentera

