Lördagmorgon

Godmorgon kära läsare!!  Jag har äntligen fått sova en hel natt,
jag, hundarna och sambon i en härlig hög i sängen.
Vaknade inte en enda gång under hela natten! Tjoohoo!
Ni förstår inte hur sällsynt detta är när man tragglas med foglossningar
och preggo-problem. Lovley.

Så nu är jag äntligen uppe med en stor kopp te och lite gröt sitter jag här
och kikar ut på regnet. Får helt enkelt bli en riktig slappdag idag,
med hundmys på soffan och en film eller två. Passar väldigt bra efter gårdagen
då jag först vart hämtad av en av mina fina vänner för att åka till ett mysigt cafè
för en bit smörgåstårta. Ni som inte vet detta så älskar jag smörgåstårta.
Allt som går att fira firas med en smörgåstårta här hemma.
Man kan alltid äta smörgåstårta! Smörgåstårta är guds gåva till mänskligheten.
Punkt.

Då kanske ni förstår min lycka över denna födelsedagslunch!
Och Angelicas panik innan hon hittade ett café där man kunde få sig en bit.
Ja, det är väl inte det lättaste att hitta en restaurang eller café som serverar detta
”öppet” utan standard är att man förbeställer en hel tårta till födelsedagar,
studentfirande m.m. Men hon lyckades och jag satt som ett barn
med besticken redo inför denna smarriga matbit!

Sen var det bara raka vägen hem för att tokchrasha på soffan med hundarna
och preppa med Alvedon så att man orkade med sambons överraskning på kvällen.
Även här måste jag erkänna att det här med att sätta sig i en bil,
med absolut ingen aning om vart man ska.. Den känslan är rätt nervig för mig
med mina kontrollbehov haha! Men han lyckades, ”Mannen, Myten, Legenden;
Chrib-the-man!” rullade in mig på Enköpingsgator och överraskade mig med
ett bokat bort på favorit Restaurangen Pinchos! Perfekta avslutet på dagen!
Jag har skrivit om detta ställe förut men om ni har missat det så klicka
in HÄR, ladda ner appen och åk dit!!

Hur som idag är vi trötta, Brookie är konstigt nog tröttast av alla
och idag får bli en soffhängs dag med godis innan vi ikväll
ska på en mysig middag med fina vänner. ❤

DSC_0632DSC_0634DSC_0633

🌸 Sara

Kommentera

