Ett år äldre, ett år visare…?

HippHipp-Hurra för mig idag! Ja folket, jag blir också äldre för varje år.
27 starka år infinner sig idag vilket jag snällt fick upptäcka redan klockan 03,00
inatt då ryggen sa sitt. Så med ryggont, magen som sparkas och en trött Alta
vid min sida hade jag några timmar att döda innan sambon vaknade.
Alltså lite sådär djupt grubblandes över livet på morgonkvisten då jag snabbt insåg..

Jag har hängt i stallet i sådär 21 år, sökt mig till hundar i cirka sådär 24 år
(tyvärr mot föräldrarnas misstycke) inte alltid populärt att ha en unge
som försvann så fort det var en hund i närheten… Ja.. Jag var en såndär jobbig unge.
Jag har fått jobba i stall, utbildat ungdomar, ridit in en och annan ponny
och landat i allt för många diken med min gamla ponnytravare, Olle.
Jag har tävlat på travbanor i Sverige med ponnyer och fått mig
en och annan liten pokal som ungdom. Jag har tränat agility,
tragglat lydnad tills huvudet lagt av och skrattat tills tårarna runnit.

Jag har vart med om dalar som jag aldrig trodde skulle ta slut
och toppar som fått mig att bli helt mållös.
Jag har slagit mig blodig och velat ge upp, fått en hand som släpat
upp mig igen och fått chansen att komma tillbaka.
Jobbat tills jag stupat och då jobbat lite mer, utbildat mig och utbildar mig
fortfarande fast idag inom hund. Sökte mig till den underbara föreningen
Hundar utan hem där jag idag stolt kan kalla mig medarbetare.
Skrivit, skrivit, skrivit och har legat på bloggtopparna i över ett år
och nu även en krönika via Morrr. Fått vänner för livet och förlovat mig
med min ungdomskärlek som jag nu väntar barn med.
Pausar livet genom att gå tre meter till hästen som står på baksidan
och njuter av naturen som vi har utanför dörren. Livet.

Det har inte vart en kort och enkel väg, den har vart rätt jävla krokig,
taggig och överjävlig emellanåt. Antagligen kommer den inte vara
så rak framöver heller men jag är så otroligt glad över hur allt är idag
och jag ser verkligen fram emot framtiden med allt därtill.

Nu efter en helt underbar start när sambon kom upp med ballonger och tårta
så ska jag snart försöka mig ut i skogen med en kaffe, två glada hundar
och bara njuta av att jag står på benen, har alla otroligt fina minnen och att jag
utöver allt annat har så fina människor och djur runt mig…
Tänk att jag får vara en del av era liv! Vilken lycka!

ladda ned

🌸 Sara

2 thoughts on “Ett år äldre, ett år visare…?

Kommentera

