När nätet lägger ner.

Idag har det vart en skrivardag, jag försöker få ner alla tankar i ord
och skriva klart alla utkast på kommande krönikor via
samarbetspartnern Morrr, gå igenom alla bilder som både jag och sambon tagit
under senaste veckan, svara på mailen som trillat in och skriva ihop
lite blogginlägg till er. Mitt i allt det här dör vårt internet.
Såklart. Vad annars?  Så jag får panik. PANIK.
Vilka lyxproblem vi har och är det inte knäppt hur mycket detta kan störa ens vardag?  
Utanför ligger hundarna och sover nöjt i hundgården – Tänk vad lätt de har tjejerna!
Inte behöver de bråka med något internetbolag för att få dagarna att gå ihop.

DSC_0488

Sitta inne eller ute.. Det är frågan..! 😉

Tur för oss går det både att dela internet från mobilen och oftast går
skiten igång sådär magiskt en timma senare. Men jag måste erkänna
att livet på landet fick sig en liten stress stund där i stundens hetta.

Jag måste även berätta för er att vi nu gällande graviditet och preggoproblem
äntligen har nedräkning på riktigt, det är alltså runt 90 dagar kvar tills den där
lilla huliganen kommer komma ut och göra livet lite mer intressant
för oss i denna familj, tvåbenta som fyrbenta. Det kommer bli kaos.
Jag vet det, för redan nu sparkas han där inne som att han bär på något slags hat
mot sin mamma som panikslagen springer runt och försöker få denna att sluta
slå ihjäl mig inifrån. Dessa stunder brukar Alta förskräckt springa efter
och om hon får chansen ställer hon sig och buffar hennes nos mot magen
för att sedan yla fram sina åsikter till denna lilla som gör ”illa” matte.

Då brukar han sluta karatekicka och jag med hundarna kan lägga oss ner
och tillsammans ha ett gemensamt kramkalas för att lugna nerverna.
Ja ni hör ju, vi har det inte lätt här hemma men nu är sluttampen av denna
graviditet vilket jag firar med att beställa hem lite tidningar från Härliga hund.

Gravidtidningar släng er i väggen – Här jobbar vi hund! 🙂

skc3a4rmavbild-2012-06-01-kl-15-39-37

🌸 Sara

Kommentera

