Vilken helg!

En kanonhelg har bara dundrat förbi och inte bara en vanlig
lördag och söndag utan även vår årliga nationaldag som firades in
med tre timmars etologikurs på Karisma.

Jag och sambon lämnade faktiskt hundarna hemma denna helg,
mycket då jag inte vill åka runt med två stora bjässar med
foglossningarna och då landar allt tyvärr på Chribbe..
Även han behöver en paus från alla måsten.. Så vi (ursäkta sambon)
tog bilen med en sovandes brud i ena sätet och tutade iväg för liten paus i Göteborg. Kanonväder och även om jag saknade djuren så att det stundtals gjorde
ont så var det en välbehövd helg med familj, skratt och väldigt mycket sol.

Tillslut var det dags för oss att åka till Karisma för kursen i Etologi och vilken grej.
Även om jag bara i princip satt tyst några meter bort och kollade på med min
onda rygg så rekommenderar jag detta till alla hundintresserade!
Bästa jag har gjort på väldigt lång tid!

Så vad hände under denna kurs? Jo, noga utvalda hundar fick möjligheten
att mötas två och två, lösa med strikta instruktioner från instruktör
och vi andra fick då se hur hundarna kommunicerade,
vilka situationer som uppstod och allt detta under väldigt kontrollerade former.
Det som var himla bra med detta var att Karisma valt ut hundar som de
känner väl och plockat ut hundar där man visste att vissa situationer kunde uppstå
så att vi fick se ”alla” sidor och inte bara de goda. En gång om året  är denna kurs
och nästa år kommer jag stå där igen kan jag lova er!

Utöver familj, doppa tårna i västkusten och en jäkla massa hund hann jag
även umgås lite med personalen på Karisma. Det är allt för sällan jag hinner
se dessa tjejer och jag hoppas på att det inte tar allt för lång tid
innan jag kan ta mig ner till gänget igen! 🙂

DSC_0357

möte2

🌸 Sara

Kommentera

