Fuskinläggen! – Den nakna sanningen

Det är morgon och jag sitter här med en stor kopp kaffe, rabarberpaj
med lite för mycket vanlijsås och skriver ihop olika inlägg. Ja, paj på morgonen.
Jag har under hela min preggotid vart duktig och ätit gröt till frukost.
Idag kände jag för ett paket cigg så då fick det bli paj istället. Bebis kompromiss.
Reaggey musik är på i bakgrunden också, hundarna sover utanför fönstret,
helt okey vardagsmorgon med foglossningar och till er läsare ska jag idag försöka
svara på standardfrågan som jag ofta får.. Hur hinner du blogga?!

Ja, det gör jag väl egentligen inte. Jag skriver en massa inlägg om allt och inget
och samlar på hög, tidsinställer och planerar. Gästbloggare ploppar in emellanåt
och tjejerna kastar på mig ämnen att skriva om, läser och hjälper till. Utöver detta bloggar jag faktiskt inte varje dag. Handen på hjärtat så gör jag inte det.
Fan, tror ni min hjärna är någon idéspruta som bara spottar ut texter rakt ut
i fingrarna som smattrar mot tangenterna?
Nej, Nej då skulle ja skrivit den där romanen om enhörningar som bajsar regnbågar
och blivit miljonär. Bott i ett slott med en egen sjö.. Viktigt det där att ha en helt egen sjö.

Inte riktigt den livsstatusen just nu. Ingen sjö utanför fönstret, inte ens en damm.
En grop som Alta grävt i hundgården. Ja, ungefär där är vi gällande den där miljonromanen.

Men åter till den viktiga frågan, bloggandet! Hur överlever jag konstant hund-skrivande?! Här kommer mina magiska regler:

Shaffla inte bort det här nu! – Skriv löpande texter, var ärlig och bjud på idéer.
Utan detta tror jag inte ni skulle läsa faktiskt. Ni skulle gå in och stänga ner..
Jag tycker om er läsare och vill gärna att ni fortsätter titta förbi.

Ibland suger livet.  – Rätt hårt också.
Då måste man träffa folk som bidrar med inspiration, gå på en föreläsning
eller bara ta sig ut på stan. Där händer det alltid konstiga hundsaker
och Thaa-Thaa ett nytt inlägg är skrivet redo för er!

Våga planera in pauser – Men låt inte bloggen lida.
Hur fan går det här ihop? Som nu i denna stund så ligger jag antagligen
och dreglar på kudden hos släktingarna i Göteborg. Jag är inte ens hemma i Uppsala! Hundarna myser hos grannarna  och jag ska träffa Mickie Gustafson och gänget på Karisma med sambon. Vilken grej va? Multitasking, Kloning delux.
Även kallat – Tidsinställda inlägg.

Så gör jag. Kanske känns lite fuskigt, ni kanske känner er lite vilseledda
som trott att jag konstant suttit vid skärmen och skrivit.
Samtidigt som bilder ploppat upp på instagram och jag har på allt det här
suttit på möte på jobbet. Vilken tjej, Vilket driv..
Njaa. Jag erkänner visst att jag är något av en superwoman med
en snygg glansig dräkt men inte ens jag klarar av det där.
Så med gott samvetet och tips till andra nystartade bloggare där ute
bjuder jag på ovan punkter som räddar många av dagarna här på Passout!

cropped-13349181_10156842800045408_213981847_n-png.jpeg

🌸 Sara

2 thoughts on “Fuskinläggen! – Den nakna sanningen

Kommentera

