NoseWork med duktiga tjejer.

När man vaknar 06,30 har förjävla ont i ryggen och vet att det är cirkus 9 tim
kvar tills sambon kommer hem.. Ja då blir jag lite sådär..
Bitter, rastlös, förbannad.  Speciellt då jag faktiskt (fortfarande) är helt sämst
på att vara själv och bara.. Vara? Mindfullness, släng dig i väggen jag orkar inte se ett
enda jävla tv program till, tv spelet kan fara åt helvete, meditation och böcker..?
Nej för fan, nu är det bra med pensionärslivet på landet.

Så jag satte mig med tjejerna i hundgården och youtubade runt kring hund.
För att hitta den här filmen.

NoseWork! Det var längesen! Kräver inte sådär super muskler från min sida,
vi kan köra det här på gräset, precis utanför dörren och bäst av allt.
Jag har sko kartonger! Oj, oj, oj om ni bara visste hur många skokartonger
som finns i detta hem. Jag råkar ha något av ett smärre problem gällande det här
med
att inhandla skor. Hur som, plötsligt vart mitt beroende av skoinhandling
något väldigt positivt för hundträningen så innan någon hann säga ordet
Foglossning”hade jag kastat ut några tomma skokartonger genom fönstret
och preppade inför NoseWork!

Alta stod glatt och kikade från hundgården när jag ställde ut lådorna, la i godisar
och körde lite med Brooklyn. Även Alta fick sig några testturer med detta och oj
vad duktig hon var! Tredje gången markerade hon ut fint ut vilken låda (med locket på)
godisen låg i och då svämmade mitt mattehjärta över och filmer skickades glatt
till både uppfödare och sambo.

Jag kan inte låta bli att bli sådär sjukt stolt över hundarna här hemma när de glatt
ställer upp på alla mina ideer här hemma – Bra som dåliga
-och gör alltid, verkligen alltid, deras bästa.

Nedan har ni en liten film på Brookie när hon frustrerat kraffsade på alla lådor för att få fram godiset, efter några omtag så gick det lite bättre med den där markeringen haha. 😉

🌸 Sara

2 thoughts on “NoseWork med duktiga tjejer.

Kommentera

