Fredags DW

Snart smäller det gott folk! Ännu en gång har vi jobbat som dårar i bakgrunden
inför ännu en kampanj som innefattar hund. Massor med hund.
En kampanj över sociala medier och första förslaget kring denna kampanj
skickades i början av året. Vi har alltså arbetat med detta i månader.
Jag vill så gärna berätta allt redan nu, men ni får vänta några dagar..

Fram tills dess måste jag berätta att idag har jag haft lyckan över att ha en rygg
som klarade av att ta mig på en promenadrunda på cirkus en halvtimma i skogen.
När jag innan promenaden plockade fram selarna såg jag verkligen hur tjejerna
lyste upp, äntligen ska vi ut som förr och träna lite! Brooklyn gick knappt att
sela på då hon hoppade jämfota konstant och hade ner precis allt i sin väg.
Efter mycket om och men var vi redo och traskade ut med kedjorna på släp.

Under promenaden träffade vi inte bara grannen utan gick förbi hästhagarna
i vanlig ordning men denna gång tyckte några av hästarna att kedjan var rolig
och strosade glatt efter oss längst grusvägen. Ena hästen struttade, hoppade
och frustade glatt i hopp över att någon annan i hans närhet skulle haka på.

Jag är väldigt glad över att kunna erbjuda våra hundar att dagligen se hästarna
precis vid tomtgränsen och även att de ofta är med i stallet, på så sätt har de
blivit vana och reagerar inte längre på situationer som dessa vilket annars
(som idag) kunnat bli en rätt besvärlig situation med ryggont, linor, kedja,
två starka hundar och tre glada hästar.. Så tack och bock över
förebyggande träning vilket gav oss möjligheten att istället
lugnt gå förbi och fortsätta fokusera på träningen. 🙂

dw

Nu ligger två trötta tjejer och sover här hemma och jag känner mig som en
ny människa. Att bara få komma ut på den där lilla rundan gav mig så
otroligt mycket energi och plötsligt så vart den här dagen en tipp-topp dag!
Oj vad jag har saknat naturen med dessa två! ❤

🌸 Sara

Kommentera

