Brukskubben med hund och mage

Efter månader utan hundträning så satte vi oss i bilen igår och åkte
till närmsta bruksklubb. Lyckan var total när jag kravlade mig ur bilen
med Alta och hundgodis upp till tänderna, självklart var hennes
favoritleksak också med för att snabbt kunna få hennes uppmärksamhet
då jag inte kan använda kroppen för lek och stoj som förut.

– Tips till er med hundar som lätt tappar fokus, ta med en pipleksak, när
hunden tappar fokus använder du denna leksak för att vända fokus
mot dig och såfort hunden vänder sig mot dig kastar du leksaken till hunden!
En annan slags skvaller träning som bygger på snabb belöning med föremål.
🙂

Men när jag i min extras kom ut ur bilen och märkte att det var hundar och
människor precis överallt kände jag bara.. Vad är oddsen för en öppen träning
för halva Sthlm? Självklart när jag kommer vaggandes med min stora mage,
inga muskler och en hund vid min sida som helt ärligt är större än mig..
Med eller utan mage.. Nä det fick fan bära eller brista, jag vägrade
vända nu när vi äntligen var här!

Vi hittade en liten plats och Alta jobbade på riktigt bra fast denna värme,
människor, hundar och lukter som störde hennes fokus.

kanin

Lite trixs för att få igång kontakten. 

DSC_0476

Kontakt, Kontakt med fluffisen Alta. 

DSC_0475

Varför gå ”Fot” när man kan gå såhär..? 🙂 

preggo

En liten paus i solen.

mys

crazy

Haha, minen folket.. Minen! 😀

Vart iallafall en underbar timma på bruksklubben innan vi åkte hem igen.
Har minst sagt saknat att få träna lite med denna tjej och ser verkligen fram
emot hösten när vi sätter igång med träningen igen både i egen hall och för instruktör.
Plus att jag kommer börja hålla lite fler individuella kurser till vintern,
kommer bli så spännande att få sätta igång på riktigt och följa folks resor!

🌸 Sara

6 thoughts on “Brukskubben med hund och mage

  1. Härligt!
    Jag blir rätt full i fniss åt andra bilden. Exakt så gör herr A vid kontakt så där från sidan (o i andra lägen också ibland). Liksom slänger huvudet lite extra bakåt o får ngn slags underlig kroknacke 😀 I hans fall iver o ”titta jag KAN numer”. (Tog ju 1.5-2 år innan denne herre tog självmant kontakt ute. På kommando/tilltal gick det men icke spontant. Lyckan första gången….. ”Min hund VILL va’ med mig!!!!” :D)

    Liked by 1 person

  2. Såg ju bra ut på bilderna! Och bra gjort av dig att stanna kvar, trots folk och hundar överallt! Jag borde ta mig ut till min bk, men jag är lite feg. 😛

    Liked by 1 person

Kommentera

