Lilla Alfie har hittat hem!

En liten bit från oss finns det en hundrastgård och då jag skulle möta upp min
kollega från Hundar utan hem och samtidigt få träffa hennes staffe Alfie
så var hundrastgården det perfekta valen för en liten arbetsträff.
Men jag hade nästan glömt hur människor är. I min väntan på kollegan satt
jag kvar i bilen, sippandet på kaffet och kollade på telefonen när det
började bankas på min bilruta och utanför stod en liten tant.

Tant – Ska du in i hundrastgården?! Kikar runt efter en hund i min bil.
Jag – Ja, jag ska in i hundrastgården men inte ännu, som du ser har jag
ingen hund med mig utan väntar på en vän.
Tant – Men jag är här inne och väntar på sällskap! *Slår på sin klocka på armen*
Jag ska träffa henne klockan 10,00 ! Vi har bokat denna tid faktiskt!
Jag – Vi har också bestämt träff klockan tio men vi kan vänta,
ha ni er hundträff så går vi in med vår hund när ni är klara.

Jag tror hon vart helt mållös öven min brist på att vilja bråka om vem
som skulle få ”ha” hundrastgården så hon stod mållös och kollade på mig
innan hon harklade fram ett tack och ett litet leende skymde bakom
hennes chockade ansikte. Så när dessa hade deras träff där inne jobbade jag
och kollegan på med kommande kampanjer, arbetsfördelning och idéer.
Tillslut fick vi komma in i hundrastgården och jag fick äntligen chansen
att träffa lilla Alfie. En staffe som äntligen hittat hem.



Denna kille bodde för några månader sedan i en bur. Dag in och dag ut fick han
bo i denna bur i väntan på ett nytt hem. Som valp lämnades han in för avlivning
av sin ”familj” som då tröttnat på honom och inte längre ville ha hund.
Kliniken som tog emot lilla Alfie valde då att inte avliva honom utan ha kvar honom
och försöka hitta ett nytt hem till honom. Tillslut så fick vi på
hundar utan hem informationen om denna då 10 månaders staffe som letade
efter ett hem och min kollega föll självklart pladask för denna kille.
Nu bor Alfie hos henne och tillsammans kommer de längre och länge inte bara
i deras träning utan även allt som innebär att ha en unghund hos sig och
ingen är gladare än Alfie! Det ska bli så otroligt roligt att få följa deras resa.

Men något som jag ständigt fascineras av är hur djur och speciellt de som
blivit illa behandlade fortfarande vågar lita på oss, att de ens klarar av
att ty sig till oss människor och ge oss kärlek som aldrig förr. ❤

large

🌸 Sara

Kommentera

