EgooBoost Söndag

Dagen som skulle tillbringas med små fluffisar på en planerad
äventyrsrunda ändrades till en morgonpromenad med Alta där hon
och jag jobbade med hennes självförtroende.  Visst att hon är stor
men om sanningen ska fram så kan hon vid vissa tillfällen vara rätt osäker.
Lite som en struttig häst som ser spöken och då trippar runt på alla fyra. Frustandes.
Precis så kan Alta vara. Inte runt levande ting, nej, nej, utan en soptunna
som man aldrig sett, en blåstpust, ett litet läte, men värst av allt..
Saker som man ska gå på som inte är grus eller vanlig asfalt..
Typ plåt. Plåt tog det två månader innan Alta kunde gå över normalt.
Att jag då tog plåtbitar och la ut på gräsmattan så att vi kunde vandra över
dessa varje gång vi skulle till stallet.. Ja det är lite så vi jobbar här,
är något läskigt är det bara att göra det så otroligt neutralt som möjligt
eller om man inte kan lägga ut plåt över halva sin baksida,
göra det till roliga övningar under promenaderna.

Så idag jobbade vi på med just detta. Roliga övningar på promenaden.
En trälåda vart plötsligt en sak som man skulle trycka tassarna mot,
först sådär en sekund bara – Båda tassar upp! Lyckan över att lyckas, få godis
och lek som beröm gjorde så att denna låda var så rolig att trycka tassarna på
så att Alta tillslut bara stod där, lycklig och viftandes på svansen och jag
klickade massor med kort framför en kråmandes Alta. Framsteg, Framsteg!



Efter att både Alta och Brooklyn fått dagens träning åkte vi vidare till ett
centrum i närheten. Efter snart ett år utan att besöka frisören så har inte
mitt hår bara blivit långt som törnrosas hår utan också jävligt slitet.
Det var dags. När jag väl kom ut ur salongen med halva håret bortklippt så
hade mannen min träffat på två från min älskade bonusfamilj och
så fort de såg Chribbe hade de gått loss i butikerna och lagt undan
mammakläder åt mig medans jag var kvar hos frisören.

För om jag ska vara helt ärlig så har senaste tiden som gravid faktiskt bara
vart jobbig. Jag är så otroligt trött på alla tidningar, bloggar, tv-program som
målar upp tiden som gravid som något magiskt, fantastiskt och helt, helt underbart. 
Allvarligt? Jag avundas er som känner så.  Jag har ont, jag saknar ”mitt liv” när jag 
kan röra på mig obegränsat, att rida i skogen, träna hundarna, att jobba, träffa folk,
bara att komma i mina vanliga kläder
och att kroppen inte beteer sig så otroligt konstigt.
Att vara gravid väcker också
upp otroligt mycket känslor och jag har väl haft det
lite tufft med att hantera allt som händer så senaste tiden har jag bara
vart otroligt trött och ledsen. Vart fan är allt det där magiska alla pratar om?! 

Så när dessa underbara ploppade upp sådär mitt i söndagsbestyren, drog in mig
i butiker och kastade på mig kläder vart jag så jävla rörd så att jag nästan bröt
ihop inne i omklädningsrummet. Så för första gången testade jag mammakläder,
köpte lite kläder, (till&med en klänning folket!) och jag fick tankarna på annat,
jag var så otroligt glad och fick en ljusglimt i allt annat som händer.
Plötsligt så kände jag mig inte så gravid och ”ful” längre och kom hem,
slängde i en röd färg i nyklippta håret och då jag är sjukskriven och inte
längre lyxar till det med att kasta pengar i en salong fick det bli hemmabygge
där jag pillade på lösögonfransar för några veckor framåt även gelen på naglarna
filades ner och vanligt nagellack kastades på. Äntligen börjar jag känna igen
mig själv igen och allt för att gänget skämde bort mig till tusen idag..

Underbar söndag där inte bara Alta fick sig en egoboost utan även jag!
Tack! ❤

🌸 Sara

Kommentera

