Hundsim och Bonusvalp

Äntligen har ett hundsim öppnat sina portar vid oss och då jag inte bara
har fått hem en gul fara till flytväst till Brooklyn så att vi kan träna på
simningen själva så känns det rätt roligt att kunna ta båda tjejerna och
åka till hundsimmet 10 minuter bort speciellt med Alta som
älskar att simma. Perfekt träning. Lyckan är total!

Observera att när jag skriver Vi menas för tillfället Min älskade sambo
med mig på släptåg hankandes fram. Oftast står han då intrasslad i koppel,
glada hundar och hundutrustning upp till tänderna och jag glatt bakom
fotograferandes eller halft skrikandes ”Vänta på preggot!
Att han ens ställer upp på dessa utflykter är nog mer för att
”rasta preggot” än att rasta hundarna om sanningen ska fram..

Hur som! Hundsim! Yeah! Snart åker vi iväg dit men innan det sticker vi
iväg på en dagsutflykt i helgen. Då tutar vi (läs: Chribbe med en sovandes
preggo-brud i sätet breve
) iväg igen för lite fluffmys och fyrfotade.

Tidigare skrev jag att vi skulle iväg och kika på vallhundproven som var förra
helgen och även här fick sambon köra en gnällig preggo till andra sidan Sthlm
för att hänga med syster, hennes kille och finaste bonushunden Eros!
Många vallhundar susade förbi på fältet och vallade runt fåren i solen,
domarna dömde och även denna gång var det många hundar som klarade testet
och ses nu som godkända vallhundar! Tyvärr har jag inte köpt på mig nya objektiv till kameran så bilderna på vallhundarna som arbetade på blev endast små svarta prickar
efter fåren där ute på de stora gröna fälten, så för att bjuda på en liten bild från
helgen som var så får ni nöja er med en bild på ligan och nya bonushunden som vi
alla i familjen väntar spänt på att få hem! Om ett år så står syrran och tränar inför vallhundprovet med denna lilla, ska bli så roligt att få följa deras resa tillsammans!

gänget1

Ligan med Eros i mitten så klart! 

13083228_980741738706692_8465296751847376050_n

Snart får även vi ”bonusföräldrar” få träffa denna lilla! ❤

 

🌸 Sara

2 thoughts on “Hundsim och Bonusvalp

  1. Åh, Sara! Man blir så glad av att läsa dina inlägg! Riktigt ser framför mig din sambo med djur och saker, och du där bakom! Sån underbar syn! 😀 Och så härligt att läsa att din sambo är så underbar och gör allt detta för dig utan att klaga (vad jag vet 😉 )!

    Låter trevligt med utflykt i helgen! Du får skriva och berätta om det sen när ni kommit hem igen! 😀

    Gilla

Kommentera

