Nu kör vi vidare igen!

Jag är lite förvirrad kring mina egna tankar gällande våra hundprojekt för tillfället.
För jag trodde att vi skulle ha en flock på tre för tillfället, att draget skulle vara
det vi gjorde framöver och allt, precis allt i mitt huvud kretsade kring just detta.
Semestrar, helger, planering. Rubbet. Nu kastades saker om lite grann
och vi kommer inte iallafall innan bebisen kommer skaffa en till dragis
och detta pga. av att jag vill att vi då tar hem en valp och inte vuxen hund.

Sen vet jag att många tänker – ”Ja men ni ska ju faktiskt ha barn.”
Ja, ja, den där ungen kommer sätta saker på sin spets, I know!
Men hunderiet är inte bara en hobby utan även ett jobb, en del av min
framtid och en stor utbildningsdel i min väg till det jag vill åstadkomma.
Men senaste veckorna hände något. Jag kastade ner flaggan, grävde ner den
och lät känslorna dränka mig. Alla idéer, alla projekt, allt detta var jag redo
att gräva ner i ett mörkt hål och försöka mig på något slags ”vanligt liv.”
Såhär gör jag när hela livet slängs i ansiktet. Jag står handfallen.

Men igår efter ett långt pepptalk med Bonussyrran, ett fint mail från
Karisma och ännu en förklaring från en av många fina, utbildade inom
Hundar utan Hem så tänker jag göra en ny plan, jag tänker gå igenom
allt detta med Karisma under besöket i juni och jag ska fan upp på benen igen.
Nu kavlar jag upp ärmarna och så snart kroppen fungerar fysiskt igen
kommer ni jävlar få se hur hunderiet kommer växa så det knakar igen.

Men nu närmsta veckorna blir det till att insupa olika grenar inom hund
och vi börjar med att åka och kika på vallhundsproven som är på lördag.
Var ett bra tag sedan jag hade något att göra med vallhundar på
träning/tävlingsplan så det ska blir riktigt roligt att få sitta där med
en stor kaffe och kolla på alla fina vallhundar som gör deras tester!

Och som vanligt, ser ni mig där? Säg hej för fan! 🙂

amy

Underbara Amy! ❤ Matte saknar dig. 

🌸  Sara

5 thoughts on “Nu kör vi vidare igen!

  1. Det är jobbigt när hela livet kastas omkull, alla planer man hade och allt. Tråkigt att det hände nu, när ni skaffat en vovve och var så redo för allt! 🙂
    Men det är bra att du inte ger upp hunderiet! Jag försöker komma igång med det i min del av landet, men det går väl kanske inte superframåt. Mest pga psykisk ohälsa hos mig själv.

    Men även om du inte är så bra på det, så ta det lite lugnt, kolla in hundsporter, ha skoj och njut av sommaren, vovvarna å karln din!
    Ser fram emot att höra mer om hunderiet och vad det blir framöver när du känner att livet står på rätt sida igen! 😀

    Gilla

  2. Tack snälla! Att kombinera hund när man mår psykiskt dåligt var iallfall (för mig) en svår balans att kunna hålla för det sk avara roligt och ge energi, men om man pressar sig själv för mycket kan det även ge otroligt mycket ångest. Gör det du och din hund känner för – På daglig bas! Och pressa dig inte för mycket så ska jag försöka att göra detsamma.. Försöka Ta det lugnt med familjen och låtas pusselbitarna falla på plats i lugn och ro. 🙂

    Ta hand om dig! Kram!

    Liked by 1 person

  3. vet verkligen hur det känns när hela tillvaron kastas omkull! Det gäller bara att låta allting mogna och förr eller senare hittar man en ny väg. låter härligt med peptalk och lycka till med alla planer! (befinner mig ju själv i samma situation typ hehe)

    Liked by 1 person

Kommentera

