Tisdag

Idag tog jag mig till jobbet, åkte kommunalt för första gången sedan i mars
och Oj vad roligt det var att få träffa sina kollegor och bara få vara tillbaka
på ”min” plats på kontoret. Lite förvirrad måste jag erkänna att jag var,
snacka om att alla ens rutiner ruckas från att bara vara hemma med hundarna
till att komma ut bland folk i den stora staden och efter några timmars jobb
var jag helt slut i skallen! När jag väl kom hem möttes jag av två lyriska tjejer.
Glada svansar som aldrig förr och sen var det bara raka vägen ut i hundgården.
Tog väl cirka en minut så låg båda nöjt i solen och sov tillsammans.

För nu är värmen här på riktigt. Till helgen ska det bli runt 20 grader här ute
och när det är såhär varmt vill både hundarna (och jag) mest ta det lugnt,
på sin höjd någon mysig promenad i skogen med husse men annars är det
mest solhäng för det är väl så, sommarvilan för draghunden har startat.
Tänk er att ha en päls som är gjord för 40 minus eller mer till att klara av 20 plus?
Inte så nice. Väldigt.. Väldigt varmt. Så då får dessa hundar vila och chilla runt
under den varma halvan av året. Brooklyn väljer som vanligt att alltid ta det lugnt
så under denna period får hon göra det så att Alta får sällskap under hennes ”semester.”

DSC_0439

🌸 Sara

Kommentera

