Djuren under preggotider

Det är rätt intressant det här med hur hundarna reagerar på hela situationen
”Matte ska ha en två-bent..” Från början (redan innan vi visste att det var dags)
så markerade Alta starkt genom att vara på mig som en igel, prata non stop och protestkissade i princip överallt. Vi förstod verkligen ingenting och jag vart
bara med och mer frustrerad på Alta.. Vid ett tillfälle ställde jag mig framför henne
och fick ett litet meltdown.. ”Vad vill du av oss?! JAG FÖRSTÅR INTE?! Varföööör?!”

Tillslut så satt vi där på soffan jag och Chribbe med stickan mellan oss
som tydligt sa GRAVID. Chribbe studsade runt på soffan med världens
största leende på läpparna ”Ta ett till test, ta ett till!! JAG SKA BLI FARSAAAA!”
På andra sidan soffan satt jag. Likblek i ansiktet, kallsvettandes fick jag breve
denna hysteriska kille endast fram ”Jag är rädd.. jag är rädd.. JAG ÄR RÄDD!”
Rätt ironiskt om man tänker tillbaka, samma soffa, samma sticka,
två hela olika reaktioner haha. Livet hos oss Folket, inte som alla andras.

Men efter den kvällen vart Alta sig själv igen. Antagligen hade hon i veckor
försökt få fram till oss att ”Något inte är helt rätt med matte och nu får ni
fan ta och kolla upp det!” Så fort vi visste vart Alta lugn som en filbunke
och ett plåster. Ja ni läste rätt. Ett plåster. När husse inte är hemma
har jag två hundar som tassar efter mig vart jag än går. Ska jag på toa
så sitter två brudar lugnt och stilla utanför, varje morgon vaknar
jag av att båda tjejerna ligger nära, nära i sängen gärna med huvudena
på min mage. Ska jag duscha ligger tjejerna på golvet utanför duschkabinen
och på de få promenader som jag lyckats ta mig ut på har de gått sakta, sakta
vid min sida. Brooklyn som aldrig någonsin vaktat under sina snart 7 år
markerar vid minsta lilla ljud genom att få upp ett töntigt mini-ragg
över ryggen och drar till ett skall samtidigt som hon springer och skäller
mot ytterdörren, köksdörren och dörrarna i vardagsrummet innan hon
lugnt och stilla kan gå och lägga sig igen. med blicken ”Det är lugnt matte,
jag håller alla dummisar borta.” Men är Chribbe hemma så
passar hundarna på att sova ut, för då har husse koll! ❤

Så det här med att djuren inte känner av graviditeten..
Ja det är enligt mig bullshit. De visste innan vi visste.
Älskade tjejer, ni kommer bli bra bodyguards för den lilla. 🙂

hundalien

🌸 Sara

One thought on “Djuren under preggotider

  1. Pingback: Frågestund och veckans krönika | Passout!

Kommentera

